Add new comment

کابل(پژواک،۴میزان ۹۷): اعضای ولسی جرگه مى­گويند که صياد رييس کميسيون مستقل انتخابات، با گفتن «دزد» به اعضاى جرگه، توهين به نماينده گان مردم کرده است؛ اما سخنگوى کميسيون اين سخنان صياد را اشتباه لفظی مى­خواند. 
عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات، شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی که به شکل زنده نشر می­شد گفت دیگر اجازه نمی­دهد که همانند نماینده گان فعلی،«افراد دزد» وارد ولسى جرگه شوند.
اکثریت اعضای ولسى جرگه که در نشست امروز حضور داشتند، اظهارات صیاد را توهین به تمام جرگه و ملت خواندند و خواستار معرفی او به ارگانهای عدلی و قضایی شدند.
محمد نعیم لالی حمیدزی نماینده مردم کندهار در ولسی جرگه، بدون ارايه اسناد و دلايل، صياد را به دست داشتن در فساد متهم کرد.
او گفت: «رییس کمیسیون باید به څارنوالی معرفی شود، به وکلا و ولسی جرگه توهین کرده است، صیاد دزد است و از شماری نامزدان پول گرفته تا آنها را کامیاب کند.»
غلام حسین ناصری نماینده مردم میدان وردک گفت: «آقای صیاد رییس کمیسیون انتخابات آشکارا فرد متقلب و جعل کار است و مسئولیت تذکره‌های جعلی و استیکرها برعهده مسئولین کمیسیون است.»
ناصرى نيز نگفت که به استناد کدام اسناد، صياد را به تقلب و جعل متهم مى کند.
علی اکبر قاسمی نماینده مردم غزنی در این جرگه گفت: «اظهارات صیاد، اهانت به تمام مردم افغانستان و وکلا است، امیدوار هستیم که در آینده همچو اظهارات غیر مسئولانه نداشته باشد.»
او رییس کمیسیون انتخابات را به برخورد سیلقوی و سیاسی متهم کرد و از هیات اداری جرگه خواست تا در مورد موضع گیری داشته باشد.
شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز نظر مشابه داشتند.
عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگه، اظهارات صیاد را دور از اخلاق و انصاف خوانده گفت که  کمیسیون استقلالیت خود را زیر سوال برده است.
به گفته او کمیسیون انتخابات مسئولیت تاریخی را برعهده دارد و نباید با همچو اظهارات و برخورد سیاسی، این پروسه ملی را در اذهان عامه بی اعتماد بسازد.
به گفته او اظهارات صیاد، نشان داد که کمیسیون مستقل انتخابات بی طرف نیست و در تقلب نیز دست دارد.
وی در خطاب به رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت: «اگر از فساد اعضای جرگه اسناد دارید، لطفا آنرا به ارگانهای عدلی و قضایی بسپارید تا آن عده از نماینده گانى که در فساد دخیل هستند، مورد پیگرد قرار گیرند، اگر شجاعت دارید نام های کسانی را که در فساد دست دارند بگیرید؛ در غیر آن اذهان عامه را مغشوش نسازید.»
در همین حال، سید حفیظ الله هاشمی سخنگو و کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در یک نشست خبری اظهارات صیاد را یک اشتباه لفظی خواند و گفت که به نماینده گی از رییس کمیسیون از اعضای جرگه معذرت می خواهد.
او افزود که هیچ کس حق بی احترامی و توهین به خانۀ ملت را ندارد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.