Add new comment

کابل(پژواک،۴ میزان ۹۷): کمیسیون مستقل انتخابات، بایومتریک رای دهندگان در روز انتخابات را، از صلاحیت های قانونی کمیسیون دانسته می گوید که برای هیچ نهادی اجازۀ مداخله در این راستا داده نمی شود.
سید حفیظ الله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که در انتخابات پیش رو، نیاز به ۲۲ هزار دستگاه بایومتریک می باشد، که از این میان ۴۴۰۰ دستگاه آن امروز به کمیسیون تسلیم داده می شود و قرار است که ۱۷۶۰۰ دستگاه متباقی، تا هشت روز دیگر (۱۲ میزان) در اختیار این نهاد قرار داده شود.
وی، با اشاره به اینکه دستگاه های بایومتریک، مجهز با نرم افزار (سافت ویر)، چارجر و ملحقات لازم می باشد، افزود که این دستگاه ها مطابق پلان و به صورت منظم به ولایات، ولسوالی ها و مراکز رای دهی توزیع می شوند.
موصوف افزود: «مدیریت، رهبری و کنترول دستگاه های بایومتریک، از صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات است و برای هیچ نهاد دیگری اجازه داده نمی شود که در کار ما مداخله کند.»
هاشمی، با  اشاره به انتقال این دستگاه ها به ولایات و مراکز رای دهی، گفت که حکومت تعهد سپرده است که همه دستگاه ها را به شکل مصئون به ولایات انتقال می دهد.
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، از درج معلومات ۹ میلیون و ۷۲ هزار رای دهنده در بانک اطلاعاتی این کمیسیون خبر داده، گفت که معلومات رای دهندگان ۱۴ ولایت، در وبسایت نشر شده و قرار است که معلومات سایر ولایات، تا هفت میزان رسماً تائید و به نشر برسد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.