Add new comment

کابل(پژواک، ۲۵سنبله۹۷): کمیسیون مستقل انتخابات، فهرست ابتدايى راى دهنده گان فراه، زابل، سرپل و پنجشیر را اعلام کرد و گفت که در اين ولايات، از جمع نزديک به ٣٧٢ هزار تن، بيش از ٢٤ هزار تن از فهرست راى دهندگان حذف شده اند.
عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در یک نشست خبری گفت که روند شامل ساختن معلومات در مورد راى دهنده گان ثبت شده، در ديتابس کميسيون جریان دارد و تا حال ۸ میلیون رای دهنده شامل سیستم شده است.
وى گفت که فهرست ابتدايى راى دهنده گان ثبت شده ولایت هاى فراه، زابل، سرپل و پنجشیر تکميل شده است.
به اساس معلومات او، در جريان شامل ساختن معلومات راى دهنده گان اين چهار ولايت، در سيستم اين کميسيون، از جمع ٣٧١٨٣٩ تن، ٢٤٣٥٦ تن از فهرست حذف شده اند.  
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که این افراد بنا بر ثبت نام تکراری، درج معلومات غلط (باطل) عدم تکميل سن لازم (١٨سالگى) و عدم درج تاریخ تولد، از لیست ابتدایی این ولایات حذف شده اند.
وى گفت که در ولایت سرپل از میان ۱۵۶۵۴۲ افراد ثبت نام شده براى انتخابات، ۱۸۵۵۹ تن؛ در ولایت زابل از میان ۶۸۰۰۹ تن، ۲۰۲۵ تن؛ در ولایت فراه از جمع ۶۸۹۸۶ تن، ۲۵۲۹ تن؛ و از ولایت پنجشیر از جمع ۷۸۳۰۲ تن ثبت نام شده، ۳۵۱۳ تن از فهرست راى دهنده گان حذف شده اند.
صياد گفت که فهرست راى دهنده گان چهار ولايت يادشده، از طريق دفاتر ولايتى اين کميسيون در مراکز راى دهى ذيربط براى سه روز نصب مى شود، کسانى که در مورد اعتراض داشته باشند، مى توانند در جريان سه روز شکايت هاى شان  را در کميسيون شکايات ثبت کنند.
موصوف گفت که لیست ابتدایی رای دهندگان ۳۰ ولایت دیگر به شمول مرکز، به زودی اعلام خواهد شد.
به اساس معلومات کميسيون مستقل انتخابات در کل ۹ میلیون و ۷۲ هزار تن راى دهنده در سطح کشور ثبت نام کرده اند، که از اين جمله تا حال هشت میلیون تن ثبت دیتابس شده و این روند ادامه دارد.
وی خاطر نشان ساخت که رقم مکمل تذکره هاى جعلى و تکرارى و يا تذکره هاى افراد زيرسن، پس از تکميل روند شامل ساختن معلومات در مورد راى دهنده گان، با رسانه ها شريک خواهد شد.
اين در حالى است که اين کميسيون در ٢١ سنبله گفته است که از ميان چهار ميليون راى دهندۀ ثبت شده، دريافته است که تذکره هاى ٨٧ هزار تن آنها جعلى و يا مربوط به افراد زير١٨ سال بوده است. 

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.