Add new comment

فرمان رييس جمهور در مورد قانون تنظيم خدمات انرژى برق تاييد شد

کابل(پژواک، ١٦جدى ٩٤): ولسى جرگه، فرمان رييس جمهور در مورد قانون تنظيم خدمات انرژى برق را با ايزاد اينکه پول صرفيۀ برق بايد ماهوار تحويل شود، تاييد کرد.
سيداکرام الدين معصومى عضو کميسيون مواصلات و مخابرات ولسى جرگه، فرمان يادشده را امروز به مجلس عمومى اين جرگه ارايه کرد.
به گفته موصوف، مسايلى چون تامين انرژى برق و انکشاف زيربناها و خدمات انرژى برق، شامل اين فرمان تقنينى است که در نشست مشترک رؤساى کميسيون هاى جرگه، تنها روى يک مورد اختلاف وجود داشت.
به گفتۀ او در فرمان آمده است که پول صرفيه برق، بايد در هر دو ماه يک بار تحويل شود؛ اما برخى­ها پيشنهاد داشتند که اين پول در هر ماه تحويل شود.
در حال حاضر، پول صرفيه برق در هر دو ماه، يک بار تحويل می‌شود.
در مورد اين فرمان دو بار راى گيرى شد.
نخست، از جمع ١٢١ عضو حاضر جرگه، ١٠٧ تن به پرداخت ماهوار پول صرفيه برق راى مثبت دادند و در راى گيرى دوم، در کل اين فرمان با ١١٨ راى موافق تصويب شد.
قرار است اين فرمان، غرض تاييد به مشرانوجرگه فرستاده شود.
در ماده هفتاد و نهم قانون اساسى آمده است: "حکومت می­تواند درحالت تعطيل ولسی جرگه در صورت ضرورت عاجل، به استثناى امورمربوط به بودجه و امور مالى، فرامين تقنينی را ترتيب کند؛
فرامين تقنينی بعد از توشيح رئيس جمهور، حکم قانون را حايز مى شود. فرامين تقنينى بايد در خلال سى روز از تاريخ انعقاد نخستين جلسه شوراى ملى، به آن تقديم شود و در صورتى که از طرف شوراى ملى رد شود، از اعتبار ساقط مى گردد."

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.