Add new comment

"داکتر عبدالله براى عضويت افغانستان در سازمان شانگهاى تلاش کند"

کابل(پژواک، ٢٤قوس٩٤): مشرانوجرگه، از داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايى حکومت خواست که در نشست سازمان "شانگهاى"، موضوع عضويت افغانستان در اين سازمان را مطرح کند.
داکترعبدالله ديروز به هدف شرکت در نشست نخست وزيران کشورهاى عضو سازمان همکارى شانگهاى، به چين رفته است.
اين نشست، امروز آغاز و فردا خاتمه مى يابد .
قرار است رئیس اجرایی حکومت، امروز (سه شنبه) در نشست سازمان همکاری های منطقوی شانگهای سخنرانی کند.
سازمان همکارى هاى شانگهاى، در سال ٢٠٠١ ميلادى با عضويت روسيه، چين، قزاقستان، قرغيزستان، ازبکستان و تاجکستان، به منظور توسعۀ کمک هاى منطقوى ايجاد گرديد و در حال حاضر افغانستان هند، پاکستان، ايران و مغولستان، اعضاى ناظر در اين سازمان می‌باشند.
نثار حارس عضو مشرانوجرگه، در نشست امروز این جرگه گفت: "داکتر عبدالله باید از فرصت استفاده کرده، موضوع شمولیت را مطرح کند تا افغانستان عضویت سازمان شانگهای را به دست بیاورد."
به گفته وی، مقام های روسیه حمایت شانرا از عضويت افغانستان در سازمان شانگهای اعلام کرده اند و باید هیئت افغانستان، از چهاردهمین کنفرانس این سازمان در چين استفاده اعظمی نماید.
نادر بلوچ عضو دیگر این جرگه، با ابراز نظر مشابه با حارث گفت که افغانستان از نقطه نظر موقعیتى که دارد، می­تواند يکى از اعضاى موثر اين سازمان باشد.
شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز خواستار مطرح شدن عضویت افغانستان در سازمان شانگهای از سوی داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت شدند.
محمدعلم ایزدیار نایب اول مشرانوجرگه که ریاست نشست امروز را برعهده داشت گفت که هیئت افغانستان، باید برای کسب عضویت این سازمان تلاش لازم کند.
به باور او، در صورتی که افغانستان عضویت این سازمان را کسب کند، برعلاوه افغانستان؛ کشورهای منطقه نیز منفعت به دست خواهند آورد.
وی از داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت خواست که از فرصت به دست آمده منحیث اعضای ناظر، استفاده اعظمی نماید؛ تا افغانستان بتواند عضویت این سازمان را به دست بیاورد.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.