Add new comment

 "فهرست کسانى که پول برق را تحويل نکرده اند، به څارنوالى ارايه شده است"

کابل (پژواک، ١٧قوس٩٤): رييس شرکت برشنا می‌گوید فهرست کسانى را که پول صرفيه برق را تحويل نکرده اند، به کابينه و څارنوالى ارايه نموده و روى تهيه فهرست کسانى کار جريان دارد که  بدون مجوز و داشتن ميتر، از برق استفاده می‌کنند.
اما سخنان موصوف مورد قناعت مشرانوجرگه قرار نگرفت.
عبدالرزاق صمدی رییس عمومی شرکت برشنا، امروز به منظور ارایه معلومات در مورد پرچوی هاى برق، به مجلس عمومی مشرانوجرگه فرا خوانده شده بود.
صمدى در اين نشست گفت که در حال حاضر، در کابل ٤٠ درصد و در ولايات ٢٢ درصد پرچوى هاى برق وجود دارد.
او علاوه کرد: "پرچوی برق تنها در سه ماه وجود دارد و در نُه ماه دیگر، برق به شکل ٢٤ ساعت به مشترکین داده مى شود؛ اگر مشترکین از برق به منظور تسخین استفاده نکنند، فیصدی پرچوی برق کمتر خواهد شد."
او افزود که مصرف برق به دليل سرد شدن هوا، دو برابر افزايش يافته و رياست برشنا مجبور است که پرچوى ها را تطبيق کند.
صمدی گفت: "برعلاوه تسخین، کسانی هستند که برق را بدون مجوز و میتر استفاده می­کنند، که این هم یکی از دلایل پرچوی برق شده است."
به گفته وى، فهرست آن عده از مشترکین برق که صرفیه برق شانرا تحویل نکرده اند و قرضدار می باشند، به کابینه و څارنوالی ارایه شده است و کار روى فهرستی جریان دارد که برق را دزدی و بدون داشتن میتر استفاده می­کنند.
او جزييات در مورد اين فهرست ها ارايه نکرده افزود که يکى از دلايل بیشتر شدن پرچوی های برق در کابل، اين هم بوده که برخى مردم "با استفاده از زور و انداختن چنگک" از برق استفاده مى­کنند.
وی گفت که در آینده نزدیک، مشکلات پرچوی برق در شهر کابل تاحدی رفع خواهد شد؛ اما خاطرنشان کرد که بدون همکاری مردم این کار ممکن نمی‌باشد .
صمدی از مشترکین برق خواست تا از برق در تسخین استفاده نکنند؛ زیرا استفاده در تسخین باعث پرچوی بیشتر برق می‌شود.
وی در خصوص توزیع غیرعادلانه برق گفت: "پرچوى هاى برق در نهادهاى امنيتى، مراکز صحى و پارک هاى صنعتى کمتر است و در حال حاضر، هیچ مقامى وجود ندارد که برق ٢٤ ساعت داشته باشد."
او در نشست امروز، همچنان گفت که جامعۀ جهانی وعدۀ کمک حدود سه میلیارد دالر امريکايى در بخش زیربنای برق با افغانستان نموده و این مبلغ در راستای برق رسانی و ایجاد بندهای برق به مصرف خواهد رسید.
اما موصوف در مورد جزييات نداد.
محمد علم ایزدیار نایب اول مشرانوجرگه که ریاست نشست امروز را برعهده داشت گفت که پاسخ های رئیس برشنا، قناعت اعضای جرگه را فراهم نکرده است.
وی به کمیسیون سمع شکایات جرگه هدایت داد تا قضیه پرچوی برق و توزیع غیرعادلانۀ آن را بررسی کند .

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.