Add new comment

"سفارت امریکا نباید اذهان عامه را مغشوش کند"

کابل (پژواک،۱۰قوس۹۴): برخی اعضای مشرانوجرگه، از نشر اطلاعیۀ سفارت امریکا مقيم کابل، در احتمال يک حمله به اين شهر انتقاد نموده گفتند که سفارت امريکا نبايد با نشر چنين اعلاميه ها اذهان عامه را مغشوش کند.
ديروز، در صفحه انترنتى سفارت آمریکا در کابل آمده بود که اطلاعات موثقى در دست دارد که ظرف ۴٨ ساعت آینده به این شهر حمله خواهد شد. 
این سفارت، به شهروندان امریکایى در پایتخت افغانستان هشدار داده  که احتیاط را رعایت کنند و از رفت و آمدهای غیرضرورى بپرهیزند. تا حال کدام  منبع امنیتی افغان احتمال چنین تهدیدی را تایید نکرده است.
فرهاد سخی نماینده مردم در مشرانوجرگه، امروز درنشست عمومی این جرگه گفت: "سفارت امریکا خبرى که اذهان مردم را مغشوش می­کند نباید رسانه یی بسازد؛ اگر واقعیت چنین کار انجام مى­شود، باید معلومات شانرا با ارگانهای امنیتی شریک بکنند و یا جلو آن را بگیرد."
وی افزود که نشر همچو معلومات، باعث تضعیف روحیه مردم می شود و سفارت امریکا منحیث شریک استراتیژیک افغانستان نباید دست به چنین کاری بزند.
گلالی اکبری عضو دیگر این جرگه گفت: "اگر سفارت خبر دارد، چرا جلوگیری نمی کند؟"
او افزود که اين عمل سفارت، جز مغشوش ساختن اذهان عامه، پیام دیگرى در پى داشته نمى­تواند.
موصوف از سفارت امریکا در کابل خواست، در صورتی که تنها اطلاعیه به منظور آگاهی شهروندان آن کشور نشر می شود، باید رسانه یی نشود.
شمار ديگرى از اعضای این جرگه نیز نشر چنین اطلاعیه ها را کار نادرست خواندند و از سفارت آمريکا خواستند که در آينده دست به چنين عمل نزند.
فضل هادی مسلمیار، نشر اطلاعیه يادشده سفارت امریکا را تقبیح کرد و گفت: "این بار اول نیست که سفارت امریکا اطلاعیه هايى که دور از حقیقت بوده، رسانه یی ساخته است."
وی افزود: "اگر سفارت کدام معلومات دارد، باید با نیروهای امنیتی شریک بسازد و اگر کدام خطر متوجه شهروندان امریکا است، باید به شکلى آنها را در جریان بگذارد که اذهان عامه مردم مغشوش نشود."
همچنان به گفته وی در صورتی که سفارت امريکا از احتمال کدام حمله اطلاع دارد، به دلیلی که امريکا شریک استراتیژیک دولت افغانستان است، باید اقداماتی براى جلوگيرى آن داشته باشد .

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.