Add new comment

روسیه در مبارزه عليه تروریزم با افغانستان همکاری ميکند

کابل(پژواک، ۸ قوس۹۴): رييس مشرانو­جرگه، از وعدۀ همکارى روسيه در بخش نظامى با افغانستان خبر داد و معاون این جرگه گفت که فهرست قاچاقبران چوب چارتراش کنر را دريافت کرده است.
فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه که ديروز از سفرې به روسيه برگشته است، امروز در نشست خبری در کابل گفت که قرار است روسیه تا بیست روز آینده، ده هزار میل کلاشنکوف را به نیروهای امنیتی افغان کمک کند.
او افزود که در سفر وی به روسیه، مقام‌هاى آن کشور تعهد کرده اند که این مقدار اسلحه را به زودی در اختیار وزارت داخله افغانستان قرارخواهند داد.
 به گفته مسلمیار، مقام‌هاى روسیه تاکید کرده اند که هیچ گاه بدون آگاهی مقام‌هاى افغان برای از بین بردن گروه داعش در خاک افغانستان، اقدام نمى کنند.
رییس مشرانوجرگه همچنان افزود که مقامات حکومت روسیه، تعهد کرده اند که در امر مبارزه با تروریزم حاضر اند مستقیماً با حکومت افغانستان همکاری داشته باشند.
به گفته وی؛ هیئت افغانستان از مقام‌هاى  روسیه خواست تا از حمایت افراد و گروه ها در امر مبارزه با داعش در افغانستان جلوگیری کنند؛ زیرا این کار به نفع افغانستان و روسیه نمى باشد .
وی گفت: "خوشبختانه وزارت خارجه و سنای روس پذیرفتند که بدون آگاهی حکومت افغانستان، هیچ گروه و تنظیمی را در برابر داعش تمویل و تجهیز نخواهد کرد."
مسلمیار همچنان گفت که هیئت از حکومت روسیه خواست تا به منظور مبارزه علیه دهشت افگنان، يک تعداد هليکوپتر (براى هر قول اردو دو بال) را با افغانستان کمک بدون بازپرداخت نمايد و يا هم آن را در مقابل قرضه درازمدت، در اختيار دولت افغانستان قرار دهد.
موصوف گفت که قرار است این موضوع، در همکاری با وزارت دفاع کشور با سفارت روسيه در کابل مطرح شود.  
همچنان محمد علم ایزدیار نایب اول مشرانوجرگه که در راس یک هیئت به منظور بررسی وضعیت امنیتی و مشکلات دیگر به  کنر سفر کرده بود، امروز گزارش سفرش را به مجلس عمومی این جرگه ارایه کرد.
وی افزود: "همین حالا چوپ چارتراش به بهانه های مختلف از کنر خارج و قاچاق می شود؛ مردم کنر و مقامات آن ولایت می خواهند تا جلو حیف و میل شدن اين سرمایه ملی گرفته شود."
او گفت: "مردم کنر ليست قاچاقبران چوب چارتراش را به ما تسلیم کرده اند تا با استفاده از ليست، جلو قاچاق چارتراش گرفته شود."
به گفته وی؛ در صورتی که دولت زمینه را مساعد بکند، با استفاده از چوب کنر، ده ها نوع اقلام تولید و  برای هزاران تن، زمینۀ کار در این ولایت فراهم خواهد شد.
موصوف گفت که در حکومت قبلى، تعدادی از افراد به نام های مختلف، امر انتقال هزاران فُت چوب چارتراش را گرفته بودند و حالا تعدادی از افراد دیگر می خواهند همچو کار را انجام دهند.
شماری از اعضای جرگه، خواهان افشای نام قاچاقبران چارتراش و ارایه ليست به تمام اعضای جرگه شدند؛ اما شماری با اين کار مخالفت کردند و گفتند که با افشاى نام قاچاقبران، آنها  دست به فرار خواهند زد.
اما ایزدیار گفت که ليست قاچاقبران، رسماً به ارگانهای عدلی و قضایی تسلیم داده می شود و از سوی جرگه پیگیری خواهد شد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.