Add new comment

خاوری: وزیر معادن و پترولیم تاکنون تابعیت دوم خود را از دست نداده است

کابل (پژواک، ٢ قوس ٩۴): یک عضو ولسی جرگه ادعا می‌کند اسنادی بدست آورده است که نشان می‌دهد داوودشاه صبا وزیر معادن و پترولیم هنوز تابعیت کانادایی خود را از دست نداده است.
معصومه خاوری، نماینده مردم سمنگان در نشست امروز ولسی جرگه گفت اسنادی که ثابت می‌کند وزیر معادن و پترولیم تابعیت کانادایی خود را ترک نکرده است، به هیئت اداری این مجلس ارایه کرده است.
به گفته وی، داوودشاه صبا هنوز شهروند کانادا است و هنوز از حق شهروندی کانادایی خود استفاده می‌کند.
صبا، ۵۲ ساله در رشته زمین‌شناسی دوکتورا دارد. وی در ماه دلو سال گذشته توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. درآن زمان ولسی جرگه اعلام کرد که اسناد موجود همه نامزدان را بررسی کرده و بعد از حصول اطمینان از نداشتن تابعیت خارجی به آنان رای داده است.
اما محمد ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه ۶ جوزای سال جاری بدون اینکه نام کسی ببرد گفته بود که شماری از وزیران کنونی همچنان تابعیت خارجی خود را حفظ کرده‌اند و باید این افراد بر مبنای تعهد خود که گفته بودند در صورت اثبات شهروندی دوم شان استفعا می دهند، عمل کنند.
در آن زمان اعلام شد که از مجموع ۲۴ وزیر، برخی آنان از جمله نورالحق علومی، وزیر امور داخله، دارای تابعیت هالند، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و سید سادات منصورنادری وزیر امور شهر سازی، تابعیت بریتانیا و داوود شاه صبا تابعیت کانادا را دارد.
محی الدین نوری سخنگوی وزارت معادن و پترولیم، ادعای معصومه خاوری عضو ولسی جرگه را یک موضوع شخصی و حقوقی مربوط به وزیر معادن و پترولیم خواند.
وی اما بدون اینکه این موضوع را رد و یا تائید کند گفت که یک ساعت دیگر به آن پاسخ خواهد گفت اما پژواک با وجود سپری شدن چندین ساعت، موفق به دریافت پاسخ سخنگوی وزیر نشد.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.