Add new comment

"رهبران حکومت به شوراى ملى استجواب شوند"

کابل(پژواک،۲۰عقرب۹۴): شماری از اعضای ولسی جرگه، در اعتراض به وخيم شدن وضعیت امنیتی و سربریدن هفت تن از افراد ملکی، خواستار استجواب رهبران حکومت وحدت ملی، در نشست مشترک شورای ملی شدند.
 به اساس گزارش ها؛ افراد مسلح داعش، ماه گذشته اين هفت باشندۀ ولسوالی جاغوری ولايت غزنى را ربوده بودند که در١٧عقرب در جریان درگیری های مسلحانه گروه های به رهبرى ملا اخترمحمد منصور و ملا منصور دادالله؛ جنگجویان مسلح داعش، افراد ربوده شده را درمنطقه سر دری ولسوالی ارغنداب زابل سر بریدند.
در میان قربانیان، سه زن و یک دختر خردسال نيز شامل اند.
غلام فاروق مجروح، نماینده مردم هرات امروزدر نشست عمومی ولسی جرگه گفت: "وضعیت روز به روز خراب می شود، فعاليت داعش گسترده می شود، صدور افکار داعشی در پوهنتون ننگرهار از بریدن سر هفت تن خطرناکتر است."
دوروز قبل، محصلان پوهنتون ننگرهار درمورد مشکل ليليه مظاهره نمودند که دراين جريان، تعدادى ازآنها بيرق هاى سفيد وسياه طالبان و داعش را بلند کرده بودند.
مجروح با اين پرسش که مسوولان امنیتی و رهبران مصروف چه هستند؟ خواهان استجواب رهبران حکومت وحدت ملی به مجلس شد تا در مورد فعاليت داعش و وضعیت کنونی کشور به نمایندگان معلومات بدهند .
بر اساس ماده ٦٩ قانون اساسی، رييس جمهور در برابرملت و ولسى جرگه مطابق به احکام اين ماده مسوول مي باشد.
عبید الله بارکزی نماینده مردم ارزگان گفت: "وقتش فراه رسیده تا رییس جمهور ورییس اجراییه به مجلس فرا خوانده شوند، وضعیت روز به روز خراب شده روان است."
داوود کلکانی نماینده مردم کابل گفت: "وضعیت افغانستان نازک است، ما در چند ماه گذشته شاهد سقوط ولایت و ولسوالی ها بودیم، مجلسین شورای ملی مشترک برگزار شود وهردو رهبر حکومت خواسته شوند تا در مورد وضعیت کنونی جواب قانع کننده به ملت بدهند."
کلکانى افزود که به همین منظور، پيشنهاد تحریری آماده شده و برخى از اعضای ولسی جرگه، آن را امضا کرده و قراراست که تعدادى ازاعضای مشرانوجرگه نیز آن را امضا کنند.
وی از اعضای شورای ملی خواست تا اين پيشنهاد را به منظور ارایه معلومات درمورد وضعیت کنونی امضا نمايند.
عبدالستار خواصی نماینده مردم پروان نیز خواهان استجواب رهبران حکومت وحدت ملی به مجلس مشترک شورای ملی شد وگفت: "اگر جلو فتنه گرفته نشود، هیچ کس مصوون نخواهد بود."
عبدالرووف ابراهيمی رييس ولسى جرگه گفت  که زمان آن فرا رسیده که رهبران حکومت وحدت ملی بیایند و به مردم جواب بدهند که چه جریان دارد و در پشت پرده دست کی ها دخيل است؟
در همین حال، داکتر محی الدین مهدی نماینده مردم بغلان گفت که احضار رهبران حکومت هیچ فایده اى ندارد؛ چون دشمن در داخل نظام وجود دارد. تا زمانیکه تعریف مشخص از دوست و دشمن نداشته باشند، مشکل حل نمی شود.
وى علاوه کرد: "طالب دشمن ما است، تا اینکه از برادر گفتن و مخالف سیاسی گفتن نگذریم، این جنایات ادامه خواهد داشت."
مولوی عبدالرحمن رحمانی نماینده مردم بلخ که در خواست استجواب رهبران حکومت وحدت ملی را قرائت می کرد، گفت: "اگر موافق هستین که رهبران بخاطر نا امنی هايى که در نقاط مختلف کشور جریان دارد و توطیه هايی که از سوی دشمنان به راه انداخته شده است، پاسخ قناعت بخش داشته باشند این درخواست را امضا کنید."

 

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.