Add new comment

Nangarhar governor urges early execution of key projects

جلال آباد (پژواک، ١٣ عقرب ٩٤): والى ننگرهار، از وزير فوايدعامه خواست که به امور ساختمانى سرک لين دوم جلال آباد- کابل و پل دوم بهسود سرعت ببخشد.
احمدضياء عبدالزى سخنگوى والى ننگرهار، به تاريخ(١٣عقرب) به آژانس خبرى پژواک گفت که سليم خان کندزى والى ننگرهار، فعلاً در کابل است و با برخى وزرا، در مورد موضوعات مربوطه صحبت کرده است.
وى افزود که سليم خان کندزى، در نشست ويژه با انجنير محمود بليغ وزير فوايد عامه، در مورد حل مشکلات بعضى پروژه هاى متوقف در ننگرهار صحبت کرد.
منبع گفت که والى از وزارت فوايد عامه خواست که کار  لين دوم سرک جلال آباد- کابل را دوباره با سرعت آغاز نمايند و کار پل دوم بهسود را تکميل کنند؛ همچنان بعضى سرک هاى نيم کاره بايد اسفالت گردد و يک تيم تخنيکى براى مراقبت سرک حلقوى در دامنه هاى کوه سپين غر فرستاده شود.
عبدالزى افزود که انجنير محمود بليغ وزير فوايد عامه، درحاليکه داکتر احمدشاه وحيد معين اين وزارت نيز حضور داشت، تعهد سپرد که مشکلات ننگرهار را تعقيب و راه هاى حل به آن جستجو خواهد کرد.
بليغ افزود که ماشينرى جديد را به سرک لين دوم جلال آباد- کابل فرستاده و امور آن را سريعتر خواهد کرد.
وزير فوايد عامه، در مورد پل دوم بهسود گفت که امور متباقى آن، به تمديد ادارۀ ملى تدارکات نياز دارد. با منظورى آن مشکل قرارداد حل و امور متباقى آن تکميل خواهد شد.
موصوف، به والى ننگرهار اطمينان داد که به زودى با فرستادن يک تيم فنى، علاوه بر انجام دادن مراقبت سرک حلقوى، سرک هاى متباقى را در پلان هاى آينده شامل خواهد کرد.
احمدضياء عبدالزى سخنگوى والى ننگرهار گفت که سليم خان کندزى، طى ديدار با با ابراهيم ازهر سرپرست وزارت معادن، از او خواست که زمينۀ پروسس مواد معدنى ننگرهار را مساعد نمايد.
کندزى افزود که در ننگرهار سنگ تالک، نفرايت، کرومايت و ساير سنگ ها وجود دارد.
به گفتۀ عبدالزى، والى ننگرهار، در يدار با سرپرست وزارت معادن، اين نگرانى را نيز در ميان گذاشت که بعد از وضع محدوديت ها بر صادارت مواد معدنى، مواد استخراج شده از سوى بعضى افراد از کشور قاچاق ميشود؛ اما دولت از اين راه کدام عايد ندارد و لازم است که روى يک راه مناسب فکر صورت گيرد.
سخنگوى والى گفت که سليم خان کندزى، همچنان در جريان ديدار با انجنيرنصيراحمد وزير انکشاف دهات نيز از وى خواست که در بخش آب رسانى، شبکه ها، حفر چاه هاى عميق و افزايش پروژه هاى همبستگى ملى، به اين ولايت توجه داشته باشد. 

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.