Add new comment

برخى وکلا: دراستيضاح علومى معامله هاى پنهانى شده است

کابل(پژواک، ١١عقرب۹۴): برخى اعضای ولسی جرگه، مدعى اند که وزیر امور داخله به اساس معامله هاى پنهانى از استيضاح اين جرگه موفق به درآمد.  
نورالحق علومى، پيش از چاشت امروز به جلسه استيضاح ولسى جرگه حاضر شد و در مورد کارکردهاى اين وزارت و وضعيت امنيتى کشور، به سوال هاى اعضاى جرگه پاسخ داد .
براساس مادۀ ٩٢ قانون اساسى، هرگاه توضيح وزيراستيضاح شده قناعت بخش نباشد، ولسى جرگه موضوع راى عدم اعتماد را بررسى مى کند.
امروز ولسى جرگه با اکثريت آرا اظهارات علومى را قابل قبول خواند؛ اما مریم کوفی نماینده مردم بدخشان در این جرگه به آژانس خبری پژواک گفت که حتما معامله صورت گرفته  است ؛ در غير آن بايد جواب هاى وزير مورد قناعت قرار نمى گرفت.
او افزود: "اگر معامله صورت نگرفته، چرا سوالات اساسی و ملی پرسیده نشد... اگر معامله نقدی صورت نگرفته باشد، حتما در مورد تقرری ها معامله صورت گرفته است ."
قیس حسن نماینده مردم کابل در این جرگه که یکی از پنج تن از سوال کنندگان در نشست امروز جرگه از وزیر بود، نیز گفت که در موفق به درآمدن وزير از استيضاح، معامله در کار بوده است .
او افزود: "دست بیرونی در داخل کار کرد، حتما معاملات صورت گرفته، چون ١٨٠ درجه برخورد نمایندگان تغییر کرده بود."
به گفته وی ، وزیر داخله توانایی مدیریت را ندارد و وى نيز فورم استيضاح او را امضا کرده بود؛ اما چون ديد که معامله شده و وزير به فرمايش ديگران استيضاح شده است، وى امضايش را دوباره گرفت.
عزیزه جلیس عضو دیگر این جرگه نیز به این باور است که معامله صورت گرفته است .
وی ادعا کرد که  کمپاین های خانه به خانه، تقرری ها به فرمایش برخی نمایندگان و استفاده سو از قوم گرایی و سمت گرایی باعث شد که وزیر سلب اعتماد نشود .
پژواک تلاش نمود تا در مورد  با هیئت اداری ولسى جرگه گفتگو نمايد؛اما  تماس با آنها برقرار نشد.
قابل ذکر است که ٧٢ تن از اعضاى ولسى جرگه، فورم استيضاح علومى را امضا کرده بودند؛ اما در راى گيرى امروز در جرگه از ميان ١٥١ تن ٣٨ تن سخنان وزير را قناعت بخش ندانستند. 
گفتنی است که حدود سه هفته قبل، عبدالرحیم ایوبی نماینده مردم کندهار در این جرگه نیز ادعا کرده بود که برخی اعضای این جرگه در بدل پول به وزراء رای اعتماد مى دهند.
وى گفته بود که نام هاى آن عده اعضاى جرگه را افشا مى کند که پول گرفته اند؛ اما تا حال اين کار را نکرده است.

 

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.