Add new comment

در هرات به حمایت از وکلای معترض این ولایت در ولسی جرگه تجمع شد

هرات (پژواک، ۲۹میزان۹۴): د‌ه‌ها تن از باشندگان هرات، به حمایت از وکلای این ولایت که در اعتراض به "نادیده گرفتن هراتی‌ها در پست‌های عالی امنیتی"، نشست ولسی جرگه را ترک کرده بودند، تجمع کردند.
معترضان که امروز در مقابل ساختمان ولایت گردهم آمده بودند، شعارهای «ما تبعيض نمی‌خواهیم، تبعیض بس است» و «هرات انگشت ششم حکومت نیست» سر می‌دادند.
عبدالغنی خلیل رئیس شورای مردمی ناحیه هشتم شهر، ضمن اعلام حمایت از وکلای معترض گفت: «ما ازحکومت می‌خواهیم که از این بیشتر، تبعیض قائل نشوند وبه چشم حقارت مردم هرات را نبیند. «
به گفته وی، هرات جنرالان و تحصیل کرده‌های زیادی در عرصه نظامی دارد؛ اما این افراد بیکار هستند و حکومت به آن‌ها توجهی نکرده است.
حاجی زلمی معاون وکلای نواحی نیز گفت: "حکومت از اول در قسمت هرات تبعیض داشته؛ ما همه از زن تا مرد حمایت خود را از وکلای خود در ولسی جرگه اعلام می‌کنیم."
به گفته وی، تبعیض رهبران حکومت در مورد این ولایت، ناشی از قوم گرایی و سمت گرایی است و آنان ملت را فریب می‌دهند.
اصیل الدین جامی معاون والی ولایت هرات گفت: "ما به خواسته های مردم احترام می‌گذاریم و مکلف هستیم که اعتراضات وخواسته‌های آنان را به مرکز کشور انتقال دهیم."
روز دوشنبه هفته جاری، نمایندگان مردم هرات در ولسی جرگه، در اعتراض به آنچه که بی‌توجهی رهبران حکومت وحدت ملی به نخبگان نظامی این ولایت می‌خواندند، نشست عمومی مجلس را ترک کردند.
این نمایندگان مدعی بودند که در میان بیش از ۱۰۰ مقام ارشد امنیتی که به تازگی تعیین شده‌اند، یک هراتی هم وجود ندارد؛ درحالیکه به گفتۀ آنان، هرات با بیش از سه میلیون نفر، بیش از ۱۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.
تا کنون رهبران حکومت وحدت ملی، به این اعتراض و خواسته‌های نمایندگان معترض واکنشی نشان نداده اند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.