Add new comment

Not interested in raising private militias, says Haji Qadeer

جلال آباد (پژواک، ٢٩ ميزان ٩٤):  وکيل ننگرهار و نايب اول ولسى جرگه، گزارش هايى را رد نمود که گويا به بهانۀ مبارزه برضد مخالفين مسلح، مليشه هاى شخصى ايجاد مى نمايد.
حاجى عبدالظاهر قدير، شام روز گذشته ( ٢٨ ميزان) در جريان کنفرانس خبرى در جلال آباد گفت که طرفدار مليشه سازى نيست؛ اما در مبارزه بر ضد مخالفين مسلح آمادگى دارد.
ظاهر قدير، از مدت زمانى بدينسو اعلان نموده که يکجا با حکومت در ولسوالى شينوار عليه مخالفين مسلح، جنگ را آغاز خواهد نمود.
در ننگرهار، چنين شايعاتى پخش شده که گويا اين مقام بلندپايۀ ولسى جرگه، در صدد تشکيل مليشه هاى شخصى در اين ولايت است.
اما نامبرده در پاسخ به اين پرسش خبرنگار آژانس خبرى پژواک که گفته مى شود شما پلان ايجاد مليشه را داريد، گفت: "حاجى ظاهر، حامى مليشه سازى نيست."
معاون اول ولسى جرگه افزود دوستانيکه پلان مبارزه عليه مخالفين مسلح را دارند، بعد از جنگ دوباره به خانه هاى شان بر خواهند گشت.
نامبرده در جريان سخنان خود بار ديگر اعلان نمود: "نه افريدى و نه هم اورکزى را مى پذيرم که بيايند و مردم  ما را مورد حملات قرار دهند؛ من منتظر امر حکومت استم که قومانده صادر نمايد و عليه مخالفين مسلح جنگ را آغاز نمايم."
نامبرده در سخنانش اين را نيز يادآور شد که در ولسوالى هاى شينوار، تعدادى از مردم  محلى بر ضد مخالفين مسلح قيام کرده و روز گذشته دو فرد مسلح داعش را بازداشت کرده اند.
نامبرده افراد دستگيرشده را به رسانه ها نشان داد و يادآورى نمود: "اين افراد که اتباع پاکستان اند، به همکارى مردم دستگير شده و نزد من آورده اند، آنها را تسليم حکومت خواهم کرد."
نامبرده اين را نيز يادآور شد که روز گذشته در ولسوالى سرخ رود به همکارى مردم و ادارات امنيتى، دو فرد مسلح را بازداشت کرده که براى حمله بر وى توظيف شده بودند.
ظاهر قدير گفت: "دو تن که اعضاى داعش اند، يک کيلومتر دورتر از منزل من جا به جا شده بودند، به همکارى مردم آنها را بازداشت کردم و به حکومت واگذارکردم، آنها پلان حمله بر من را داشتند."
اما قوماندانى امنيۀ ننگرهار، در مورد ابراز بى اطلاعى مى نمايد.
همچنان معاون اول ولسى جرگه گفت: "ما منتظر دستور حکومت استيم، دشمن ضعيف شده؛ اما تعداد افراد از آن بلا تيار کرده اند، چند روز ديگر نيز منتظر حکومت استم؛ ورنه مردم آمادۀ مبارزه است."
در جريان هفتۀ روان، سليم خان کندزى والى ننگرهار در نشست مشترک با معاون اول ولسى جرگه گفته بودکه بعد از عمليات در شينوار، از مردم عادى در تامين امنيت استفاده خواهد شد.
قرار گفتۀ کندزى، نيروهاى امنيتى توان مبارزه عليه مخالفين مسلح را دارند و حکومت نيت ندارد تا بااشتراک افراد عادى در عمليات، به افراد ملکى تلفات وارد نمايد.
 
 
 
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.