Add new comment

کرزى: باید نگذاریم که کشور و مردم ما قربانی اهداف بیگانگان شوند

کابل (پژواک،٢٦ميزان٩٤): حامد کرزى رييس جمهور سابق کشور ميگويد که حضور قوای خارجی در افغانستان، باید تروریزم را کاملاً ریشه کن سازد، جنگ را درافغانستان خاتمه دهد و به وحدت و حاکمیت ملی کشور احترام بگذارند.
کرزى اين مطلب را امروز درديداربا رئیس و اعضای شورای ولایتی کندز در دفتر کارش درکابل ابراز داشت.
وى گفت: "ما مردم افغانستان باید نگذاریم که کشورعزیز و مردم ما قربانی اهداف بیگانگان شوند."
بارک اوباما رییس جمهور امریکا دو روز قبل اعلام کرد که ٥٥٠٠ نيروى نظامى آن کشور بعد ازسال ٢٠١٦ در افغانستان باقى مى مانند و در آموزش نيروهاى افغان و مبارزه با دهشت افگنى همکارى مى کنند.
 اوباما پيش از اين گفته بود که بعد از سال ٢٠١٦ يکهزار نيروى امريکايى در افغانستان باقى مى ماند. در حال حاضر حدود ١٠ هزار نيروى امريکايى در افغانستان  مستقر هستند.
حامد کرزى علاوه کرد: "تاریخ گواه است که مردم افغانستان با اتحاد و اتفاق بر مشکلات غلبه نموده اند ومطمیناً که اکنون هم با وحدت و زحمتکشی میتوانیم دستاوردهای سیزده سال گذشته را حفظ و بسوی آینده بهتر گام های استوار برداریم."
در این دیدارمحمد یوسف ایوبی رئیس شورای ولایتی کندز واعضای شورا در مورد اوضاع کندز و مشکلات مردم ناشی از حوادث اخیر در کندز، به کرزی معلومات داده وطرفين در مورد جمع آوری کمک ها و چگونگی توزیع آن به آسیب دیدگان کندز تبادل نظر نمودند.
کرزی ضمن اظهار تأسف ازحوادث اخیرکندز و ابراز تسلیت به بازماندگان قربانیان حوادث کندز، از کمک های تجار ملی کشور به مردم اين ولايت تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد که این کمک ها همچنان ادامه یابد.
طالبان در ششم ميزان، شهر کندزرا تصرف نمودند ونيروهاى امنيتى به تدريج طالبان را ازشهر رانده واکنون اوضاع به حالت عادى برگشته است.
جنگ شهر کندز علاوه بر تلفات مُلکى، سبب ضربه زدن ميليون ها دالر به تاسيسات شخصى ودولتى و بيجا شدن ٢٠ هزار خانواده به ولايات ديگر و شهر کابل گرديده است

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.