Add new comment

د ننګرهار والي په دغه ولايت کې د ملېشه جوړونې اوازې رد کړې

جلال آباد (پژواک، ٢٢ميزان٩٤): والى ننگرهار، گزارشاتى را رد نمود که گويا برخى وکيلان در اين ولايت، تلاشهاى مليشه سازى را آغاز کرده اند.
سليم خان کندزى والى ننگرهار، اين اظهارات را امروز ٢٢ ميزان طى نشست مشترک در مقام ولايت، با مسوولين امنيتى و عبدالظاهر قدير معاون اول ولسى جرگه، ابراز داشت.
والى گفت: "دشمن بعد از شکست، تبليغات را  راه اندازى کرده که جلال آباد سقوط مى کند، در شهر مليشه ها در حال شکل گرفتن است؛ هيچ مليشه سازى نيست، ما و وکيلان ما کارهايى  را که انجام مى دهيم ، هماهنگ استيم و در تقويت نظام مصروف استيم."
والى در سخنرانى خود ياددهانى کرد که عمليات آنها در زون شينوار جريان دارد و بعد از اين، از افراد ملکى نيز در تامين امنيت استفاده مى شود و برخى آنها در صفوف پوليس محلى تنظيم خواهند شد.
از جانب ديگر عبدالظاهر قدير معاون اول ولسى جرگه گفت که در هماهنگى باحکومت، برضد داعش مبارزه را آغاز کرده است.
قدير افزود: "ما از قبل اعلان آمادگى کرده و اکنون نيز آماده استيم، خواهان چنين  حرکت نيستيم که در آينده با مشکل مواجه شويم؛ پس از حکومت مى خواهم تا سربازان امنيتى را تجهيز نمايند و يکجا جواب دندان شکن به دشمن بدهيم."
قدير افزود: "در مورد سقوط شهر آوازه ها پخش مى شوند؛ اما هيچ چيز نيست، دشمن توان سقوط جلال آباد را ندارد؛ ما آنها را در کوه ها نيز تعقيب نموده و در آن جا پاسخ دندان شکن براى شان مى دهيم."
مل پاسوال فضل احمد شيرزاد قوماندان امنيۀ ننگرهار گفت  که در اچين و برخى مناطق ديگر، غرض رديابى داعش عمليات آغاز شده و موفقانه جريان دارد.
قوماندان امنيه افزود: "دشمن در خطوط مقدم صدها کشته و زخمى داده اند، چگونه وارد شهر خواهند شد؟ سربازان شما توانايى تامين امنيت را دارند."
از جانب ديگر جنرال محمد نسيم سنگين قوماندان لواى چهارم قول اردوى ٢٠١ سيلاب گفت: "همزمان با سقوط کندز، در زون شينوار هم حملات مشابه پلان شده بود؛ اما پلان آنها را خنثى کرديم و آنها پيروز نشدند."
سنگين مانند برخى مسوولين اين ولايت، بار ديگر گفت که داعش در مناطق ديگر پلان حمله دارد؛ اما قرار گفتۀ وى در آن جا نيز جلوى آنها را گرفته مى تواند.
فريدون مومند عضو ولسى جرگه، قبل از اين گفته بود که داعش بعد از شکست در شينوار، در صدد رفتن به مناطق ديگر است.
داعش، در واکنش به اظهارات فوق ادارۀ ولايتى ننگرهار، ابراز نظر نکرده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.