Add new comment

ربايندگان دو تن را در سرپل کشتند

سرپل، کندز( پژواک،٣١ سنبله ٩٤): ربايندگان، دو طفل ربوده شده را در ولايت سرپل کشتند و يک طفل در ولايت کندز بعداز٢٠روز توسط پوليس نجات داده شد.
افراد مسلح ناشناس، سه روز قبل، چهار فرد ملکى، باشنده منطقۀ سيدآباد هزاره مرکز سرپل را از شاهراه شبرغان – سرپل ربودند.
مسووليت ربوده شدن اين چهار تن را تا حال کسى و گروهى بر عهده نگرفته است.
دو فرد ربوده شده، شب گذشته در يک دشت اين منطقه کشته شده و جسدشان را امروز خانواده هاى شان منتقل نمودند.
اين عمل ربايندگان، مردم محل را سخت خشمگين نموده بودند و به دليل اين که حکومت نتوانست اين دو تن را نجات دهد، مرگ بر حکومت شعار می‌دادند.
محمد جعفری برادر یک تن ازکشته شدگان، در منطقه سيدآباد هزاره، به آژانس خبرى پژواک گفت: "برادرم را همراه دو طفلش با یک نفر دیگه که همراه شان بود، از مسیر سرک  گرفته بود که دو طفل برادرم را رها کردند؛ اما برادرم را همراه یک نفر دیگه کشتند. ما دیگه از این وضعیت خسته شدیم، اگر دولت امنیت ما را گرفته میتانه بگیره و اگر امنیت ما را تامین کرده نمیتانه، حد اقل امر کوچ ما را بدهد که ما کوچ کنیم."
یکتن دیگر از باشندگان محل که نخواست نامش در گزارش ذکر شود گفت که اين چهار تن از سوى طالبان مسلح ربوده شده بودند.
به گفته وى، اين چهار تن زمانى ربوده شده بودند که برای فروش پیاز شان به جوزجان می­رفتند. موصوف گفت که دو تن از ربوده شدگان اطفال بودند و دو تن ديگر نيز وظيفه دولتى نداشتند.
قاری راشد یکتن ديگر ازباشندگان محل گفت: "اگر حکومت به داد ما نرسد و فریادهای ما را نشنود، ما خود مان آن قدر توان داریم که از خود دفاع کنیم، ولی ما طرفدارجنگ وخشونت نیستیم، می‌خواهيم همه چیز ازطریق صلح حل شود."
محمد نور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل نیز به قریه سید آباد هزاره رفته بود و گفت که نبود نيروهاى کافى امنيتى در اين ولايت، یکی از دلایل حوادث ناگوار از سوی مخالفین مسلح دولت در اين ولايت شده است.
او افزود: "حتی معاش پولیس درولایت سرپل، با معاش پولیس دربلخ تفاوت دارد؛ دربلخ پولیس ازدوازده هزارافغانی معاش مستفید میشود، ولی درسرپل یک پولیس هشت هزارافغانی که این خود یک جفای بزرگ است."
پژواک تلاش نمود تا در مورد با مقام‌هاى اين ولايت گفتگو داشته باشد؛ اما تماس با آنها برقرار نشد.
يک طفل از چنگ ربایندگان درولايت کندز نيز رها شد ودوتن درپيوند به آن بازداشت گرديد.  
مل پاسوال محمد قسیم "جنگلباغ" قوماندان امنیه کندز، به آژانس خبرى پژواک گفت که فردوس  ۱۲ ساله فرزند یک تاجر، بیست روز قبل از ساحه ناحیه سوم شهر کندزاختطاف شده بود و پوليس شام دیروز طفل را بعد از دستگیری دو اختطافگر نجات داد.
وى افزود که بقيۀ اعضای این گروه اختطافگر، ازسوی پولیس شناسایی شده وتحت تعقیب پولیس قرار دارند.
عبدالمنان سنگى، پدر فردوس گفت وی حاضربود که مبلغ یک میلیون افغانی دربدل رهایی پسرش بپردازد؛ ازاينکه طفلش را نيروهاى امنيتى بدون پول ازچنگ ربايندگان آزاد نموده، ممنون است.
اين پدرعلاوه كرد كه طفلش دريک منزل نگهدارى ميشدوشكنجه نشده است.
در طول یک ماه گذشته، سه طفل درمرکز کندز اختطاف گردیده بود که هر سه آنها در مراحل مختلف توسط پولیس آزاد گردیده و تا کنون سه تن درپيوند به آن دستگیر شده اند.
وابستگان اين اطفال، هشدار داده بودند که اگر اطفال شان به زودى نجات داده نشوند، مظاهره خواهند کرد.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.