Add new comment

د هلمند والي: د بې عدالتيو او د ځمکو د غصب مخه مو نيولې

لشکرگاه (پژواک، ٢٣ سنبله ٩٤): والى هلمند مى گويد که براى تامين امنيت و توسعۀ امور، جلو بيعدالتى ها و غصب زمين ها را گرفته است.
ميرزاخان رحيمى والى هلمند، اين اظهارات را امروز ٢٣ سنبله در نشست مشترک با سران قومى ابراز داشت.
قرار گفتۀ رحيمى، از آغاز کارش تا کنون تلاش ورزيده که جلو بيعدالتى وغصب زمين ها را بگيرد.
موصوف علاوه نمود: "در لشکرگاه، يک زمين بر چند تن توزيع شده است، پارکها، زمين هاى مساجد و مناطق عام المنفعه فروخته شده اند که اکنون شکايات شان تا ولايت رسيده و اين، يک مُعضل خيلى بزرگ است."
نامبرده گفت که در رابطه به حل مشکل؛ با څارنوالى، امنيت ملى و مسوولين ذيربط ديگر گفتگو نموده تا در مورد تحقيقات جدى صورت گيرد و گزارش آن را به وى تقديم نمايد.
قرارگفتۀ وى، طى چند سال گذشته، حکومتدارى نادرست، قاچاق موادمخدر، فساد ادارى و بيعدالتى، مشکلات متعددى را در اين ولايت آفريده است.
موصوف علاوه نمود: "از آوانى که منحيث والى در اين ولايت ايفاى وظيفه مى کنم، با شکايات مواجه استم، و موقع دست نداده تا براى پروژه هاى بنيادى، تامين امنيت و صلح کار نمايم."
رحيمى، حدود سه ماه قبل به صفت والى آغاز به کار کرد.
اما احمد مسعود سيلاب معاون شاروالى لشکرگاه، به پژواک گفت که شاروالى، خودسرانه پارکها و مناطق ديگر سرسبز را به مردم توزيع نکرده است.
نامبرده افزود که برخى زمين ها بر بنياد امر وزارت شهرسازى، از  زمين هاى رهايشى به تجارتى مبدل شده است.
سردارمحمد باشندۀ لشکرگاه به پژواک گفت که در جريان چند سال گذشته، شاروالى بدون پلان؛ ده ها مارکيت تجارتى، دکانها و نمرات رهايشى را براى مردم توزيع نموده است.
به گفتۀ موصوف، اکنون در شهر آنقدر زمين هم باقى نمانده است که در اثناى ضرورت، تاسيسات دولتى در آن اعمار گردد.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.