Add new comment

والي : په هلمند کې د پوليسو مرموزه وژنه زياته شوې ده

لشکرگاه(پژواک، ١٥ سنبله ٩٤): والى هلمند ميگويد که اخيراً رويدادهاى قتل مرمز پوليس، به علت عدم توجه مسوولان امنيتى بيشتر شده؛ اما مى افزايد که تلاش هاى پيشگيرانۀ اين رويدادها نيز آغاز گرديده است.
اين درحالى است که در جريان يک ماه گذشته، ٣٣ پوليس در لشکرگاه  مرکز و ولسوالى هاى  سنگين، گرشک و گرمسير ولايت هلمند، به شکل مرموز کشته شده اند.
ميرزاخان رحيمى والى هلمند، امروز(١٥ سنبله) طى يک مصاحبۀ اختصاصى با آژانس خبرى پژواک در اين مورد گفت که اخيراً پوليس اين ولايت بنا به علل مختلف و به شکل مرموز کشته ميشوند.
وى افزود: "علل اين رويداد ها بيشتر از ناحيه عدم توجه مسوولان امنيتى و بى خبرى از پرسونل پوسته هاى شان است، که به علت آن مخالفين مسلح به صفوف پوليس راه مى يابند و بعداً پوليس را مى کشند."
به گفتۀ رحيمى، از سوى وزارت امور داخله به همۀ مقامات امنيتى پوليس دستور داده که پوسته ها را  وقت ناوقت بررسى نمايند؛ اما بعضى مقامات در اين بخش غفلت ميکنند.
وى گفت: "گاه گاهى بعضى افراد از سوى طالبان گماشته ميشوند، به نام مهمان و يا پوليس ناسوقه به پوسته ميروند و بعداً پوليس مى کشند."
وى افزود که يک هيئت به هدف جلوگيرى از قتل هاى مرموز پوليس گماشته شده تا افراد غافل در اين مورد را شناسايى نمايند.
وى افزود که بعد از تحقيقات هيئت مذکور، تمامى افرادى که در اين موردغفلت کرده اند، مجازات خواهند شد.
به گفتۀ رحيمى، در پلان دارد که در صفوف قوماندانان پوسته هاى ولسوالى نيز تغييرات قابل ملاحظه به ميان آيد.
ژيرگل يکى از باشندگان ولسوالى گرمسير به پژواک گفت: "پسرم شايسته گل، سه روز قبل همراه با شش پوليس ديگر در پوسته کشته شد."
به گفتۀ وى، همچو رويدادها به علت ضعف رهبرى مقامات رُخ ميدهد.
وى گفت: "افراد بى تجربه در پست هاى بلند گماشته ميشوند، فساد در آن ادامه دارد که راه رسيدن به هدف را براى مخالفين مسلح آسان کرده است."
عبدالمالک بارکزى باشندۀ شهر لشکرگاه گفت که تمامى پست هاى بلند پوليس، بين مقامات محلى توزيع شده است.
وى بدون ارايۀ جزييات بيشتر در اين مورد گفت: "اين نوع فساد باعث ميشود که طالبان مسلح، به صفوف پوليس راه يابند و پوليس را به قتل برسانند."
وى از مقامات حکومتى خواست که تغييرات موثر در صفوف پوليس به وجود بياورند تا از قتل هاى مرموز و ساير رويداد ها جلوگيرى صورت گيرد.
اين در حالى است که اخيرا درگيرى ها ميان نيروهاى دولتى و طالبان مسلح، در بعضى ولسوالى هاى هلمند صورت گرفته که طى آن يکتعداد سربازان کشته شده اند.
 
 
 
 
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.