Add new comment

"نبود امکانات و ناهماهنگی باعث خرابی وضع امنیتی در هرات شده است"

شهر هرات (پژواک،٢٧ اسد٩٤): عدم دسترسی به وسایل مدرن تکنالوژی امنیتی و نبود هماهنگی دقیق میان نهادهای امنیتی سبب شده که وضعيت امنيتى ولايت هرات، روز به روز بدتر شود.
عبدالرحمن پدرام رئيس کمیته امنیتی وامور ولسوالی های شورای ولایتی هرات،  اين مطلب را  در یک مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری پژواک اظهار داشت.
او گفت به دليل اينکه وضعيت امنيتى ولايت هرات روز به روز بدتر مى شود، اعضاى شورای ولایتی هرات تصمیم گرفتند که کمیته امنیتی را ایجاد کنند.
وی افزود: «قبل از اینکه من مسوول این کمیته شوم، کار این کمیته به روی کاغذ بود؛ یعنی عملا هیچ گونه کاری صورت نگرفته بود.»
پدرام فعالیت هایش را در چوکات این کمیته؛ دیدار با ارگانهای امنیتی، جلسات امنیتی و نظارت از ارگانهای امنیتی خوانده گفت که گزارشات مردمی از ولسوالی ها را با والی ومعاون والی هرات شريک ميسازد.
بنا به گفته وى، شبها به صورت گزمه از پوسته هاى نیروهای امنیتی دیدن می کند.
این عضو شورای ولایتی، چالشهای امنیتی درهرات را بی شمار دانسته گفت: «مهم ترین چالشها  کمبود نیروهای امنیتی در سطح شهر هرات ومراکز ولسوالی ها ، دسترسی نداشتن به وسایل مدرن تکنالوژی امنیتی ، عدم همکاهنگی دقیق وجدی میان نهاد های امنیتی مختلف دراین ولایت می باشد.»
پدرام اظهار داشت: «دروازه های ورودی شهر، کاملا مشخص است؛ اگر نیروهای امنیتی ما به تکنالوژی دسترسی داشته باشند، میتوانند با نصب کمره های مخفی در سطح شهر و دروازه های شهر، امنیت بهتر را تامین کنند وهراس افگنان را به راحتی گرفتار کنند.»
نامبرده وضعیت امنیتی کنونی درهرات را شکننده خوانده گفت که موضوع امنیتی در هرات را نمیتوان با یک یا دوماه دیگر مقایسه کرد؛ چرا که امنیت تامین می باشد؛ اما به یکبارگی اختطافها ترورها و حملات طالبان انفجار  پی هم صورت می گیرد.
پدرام با اشاره به پروژه های زیربنایى گفت که در حال حاضر، پروژه های انکشافی در سطح ولایات تدوین نمی شود، مسوولان ولایتی وبویژه اعضای شورای ولایتی،  نقشی درتعیین این پروژه ها ندارند.
او افزود که پروژه ها از طریق وزارتخانه ها در مرکز کشور مشخص ميگردد، و درهمانجا قراردادها صورت می گيرد.
وى در ادامه گفت شرکت هايی که این قرارداد را بسته اند، می آیند وبه کار خود شروع می کنند؛ یعنی شورای ولایتی و مسولان محلی، عملاً با شرکتی روبه رواند که او هیچ گونه پاسخدهی جدی ندارند.
شوراى ولايتى هرات ١٩ عضو دارد که سه تن آنها زن مى باشند.
 
 
 
 
 
 
 
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.