Add new comment

د بلخ ولايتي شورا: د پوهنې په برخه کې مو هڅو رانګ راوړى

مزارشريف( پژواک،٧ اسد ٩٤): مسوولين شوراى ولايتى بلخ مى گويند که تلاشهاى آنها در راستاى معارف نتيجۀ مطلوب داده است ، اما هنوز هم در مورد انکشاف نامتوازن امور شهر مزارشريف نگران است.
محمد ابراهيم خيرانديش رييس شوراى ولايتى متذکره به تاريخ ٧ اسد به آژانس خبرى پژواک گفت ، هر روز حدود ٣٠٠ تن مراجعين براى شريک کردن مشکلات شان نزد آنها آمده و خواهان حل آن مى شوند.
 نامبرده افزود که ايشان مسووليت دارند تا با اين افراد طى جلسات متعدد ملاقات نمايند و جهت حل مشکلات آنها ،با مقامات محلى حکومت بحث نمايند.
قرارگفتۀ موصوف، مشکلات زياد در عرصه هاى انکشاف نامتوازن ، امور صحى و معارف  شهر مزارشريف موجود بود که جهت متوازن کردن برخى بخش ها تلاش هاى آنها نتيجۀ مثبت درپى داشت و برخى ديگرهنوز به کار جدى نياز دارد.
 خيرانديش مى گويد که با وجود تلاشهاى جدى، آنها هنوز هم نه توانسته اند تا در عرصه امور صحى به سطح ولايت بلخ تغييرات مثبت ضرورى را ايجاد نمايند.
نامبرده به گونۀ مثال پيرامون  شفاخانۀ ملکى بلخ در شهر مزارشريف گفت ،که مردم عادى از عرضۀ خدمات صحى آن شاکى اند.
 قرارگفتۀ نامبرده، شکايات را حاصل کرده که گويا بيماران اين شفاخانه جهت تداوى به شفاخانه هاى خصوصى انتقال مى شوند.
اين در حاليست که شفاخانۀ ملکى بلخ تا حد زياد تسهيلات بهتر براى تداوى مريضان دارد.
اما نامبرده پيرامون حل مشکلات در بخش معارف ،از تلاش هاى همه جانبۀ شوراى ولايتى يادآورى نمود و آن را از دست آوردهاى قابل ملاحظۀ شورا عنوان نمود.
 قرارگفتۀ وى، طى چندماه گذشته حدود ٤٠ مکتب ولايت بلخ را ارزيابى نموده تا براى مشکلات موجود در آنها راه حل دريابد.
خيرانديش گفت که در اين مکاتب از باشندگان محل شوراها را ايجاد نموده تا در مکاتب شان امور تدريس را نظارت نمايند و درجريان مشکل با شوراى ولايتى در تماس شوند.
نامبرده علاوه نمود که به اين اقدام، در کارکردهاى مکاتب تغييرات مثبت رونما خواهد شد.
 اما رييس شوراى ولايتى بلخ ،از تقرر افراد بى سواد در سمت هاى مديريت و استادى در مکاتب و دخيل شدن آنها در کشمکش هاى سياسى را از مشکلات عمده عنوان نمود.
وى همچنان از انکشاف ولايت بلخ به ويژه امور شهر مزارشريف طى بيشتر از يک دهه ستايش به عمل آورد؛ اما اصرار ورزيد که اين امور به گونۀ نامتوازن انجام شده است.
قرارگفتۀ موصوف ، شمار زياد مناطق مزارشريف که داراى نفوس زياد هم است ، شکار انکشاف نامتوازن شده اند.
 رييس شوراى ولايتى بلخ از دشت شور، نورخدا، فقيرآباد، على چوپان و برخى مناطق ديگرشهر مزار شريف يادآورى نمود که امور انکشافى درآنها به تناسب صفر است.
موصوف افزود که جهت حل همه مشکلات يادشده، با مسوولين محلى کارهاى جدى ادامه دارد و اميد دارد که تغييرات مثبت به وجود بيايد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.