Add new comment

د بلخ ولايتي شورا يو پخوانى وکيل له ځانمرګو سره د مرستې په تور نيول شوى

مزارشريف (پژواک،٦ اسد ٩٤): شمارى از اعضاى شوراى ولايتى بلخ ميگويند که يکى از اعضاى قبلى اين شورا، پلان داشت تا به همکارى مخالفين مسلح، بر تعمير اين شورا حمله نمايد، که پلان وى قبل از وقت خنثى گرديد.
محمدامين دره صوفى عضو اين شورا، امروز (٦ اسد) به آژانس خبرى پژواک گفت که اين عضو قبلى شوراى ولايتى، در اين دوره نتوانست که به شوراى ولايتى راه يابد؛ پس از آن تصميم داشته که بالاى تعمير شوراى ولايتى حمله نمايد.
موصوف افزود به اساس معلوماتى که به آنها رسيده؛ عبدالرشيد دوران عضو پيشين شوراى ولايتى تصميم داشت که به همکارى مخالفين مسلح، به وسيلۀ حمله کننده گان انتحارى، تعمير اين شورا را هدف قرار بدهد.
به گفتۀ موصوف، عبدالرشيد صبح امروز به ظن اين کار، از سوى منسوبين امنيت ملى بلخ دستگير شده است.
اين عضو شوراى ولايتى گفت که چندى قبل، وکيل عبدالرشيد تقريباً از همه اطاقها، صحن و موتر هايى که در تعمير شوراى ولايتى متوقف بودند، بطور مخفيانه ديدن نموده بود تا بخاطر ى پلان خود گام هاى عملى را بردارد.
موصوف افزود که آنها معلوماتى را به دست آورده بودند که عبدالرشيد بعضى حمله کنندگان انتحارى را براى حمله بر شوراى ولايتى بلخ آماده ساخته؛ اما پلان آنها قبل از عملى شدن خنثى گرديد.
به گفتۀ موصوف، تقريباً ده روز قبل شمارى از افراد به اتهام حمله کنندگان انتحارى بازداشت شدند، که پلان حمله بر شوراى ولايتى بلخ به همکارى عبدالرشيد دوران را تاييد کرده بودند.
محمدامين گفت که به همين اساس، عبدالرشيد دوران وکيل پيشين شوراى ولايتى بلخ، امروز از سوى منسوبين امنيت ملى دستگير شده است.
تماس ما با امنيت ملى بلخ برقرار نشد؛ اما مسوولين امنيتى اين ولايت ميگويند که از اين رويداد بطور کامل آگاهى ندارند.
سمونوال عبدالرزاق آمر امنيت قوماندانى امنيه بلخ، به پژواک گفت که از اين رويداد، از طريق خبرنگاران آگاه شده است.
موصوف افزود که امنيت ملى، عبدالرشيد وکيل اسبق شوراى ولايتى را به اتهام اين حادثه دستگير کرده و آنها در مورد آن معلومات ندارند.
اما محمد ابراهيم خيرانديش رييس شوراى ولايتى بلخ، اين موضوع را تاييد کرده گفت که وکيل پيشين شوراى ولايتى پلان داشت که بالاى تعمير شوراى ولايتى حمله نمايد، که به همين اساس از سوى امنيت ملى دستگير شده است.
پژواک مکرراً تلاش کرد که نظر عبدالرشيد را با خود داشته باشد؛ اما شمارۀ موبايل وى خاموش بود.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.