Add new comment

طالبان در منطقۀ آقتاش کندز پيشروى نموده اند

كندز (پژواک،٦اسد۹۴): نيروهاى طرفدار دولت و طالبان در ولسوالى خان آباد ولايت کندز، درگيرى شديد نموده و هردو طرف تلفاتى را نيز متحمل گرديده اند.
سيد سرورحسينى مسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ کندز ميگويد که طالبان، برخى از قريه هاى آقتاش را تصرف نموده و درجريان درگيرى چهار طالب کشته شده است.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که يک تبعۀ خارجى و يک سرگروپ طالبان به نام ملاسخى داد، شامل کشته شدگان بوده و سه تن از نيروهاى خيزش مردمى و دو پوليس نيز زخم برداشته است.
حسينى علاوه کرد که نيروهاى کمکى، از مرکز خان آباد به سوى آقتاش اعزام گرديده تا ساحات از دست رفته را دوباره تصرف نمايند.
اما حيات الله اميرى ولسوال خان آباد ميگويد که طالبان ٥٠ قريۀ آقتاش را تصرف نموده اند، که طى آن سه تن از نيروهاى خيزش مردمى از پادرآمده و پنج تن جراحت برداشته اند.
به گفتۀ وى، به طالبان نيز تلفات وارد گرديده که  تاحال تعداد دقيق آن معلوم نيست.
اميرى افزود که تشکيل پوليس محدود بوده و اگر نيروهاى کمکى نرسد، طالبان بيشتر پيشروى خواهند کرد.
ازسوى ديگر، محمد يوسف ايوبى رييس شوراى ولايتى کندز گفت که درجريان درگيرى ها درکنار تلفات طالبان، يکتن از افراد نبى گيچى قوماندان خيزش مردمى که نيروى ٣٠٠ نفرى را رهبرى ميکند، کشته شده و هفت تن مجروح گرديده اند.
وى ادعا کرد که صدها خانواده از آقتاش، ازاثر جنگ به مرکز ولسوالى خان آباد متوارى گرديده اند.
ايوبى هشدار داد: "اگر نيروهاى کمکى به آقتاش اعزام نشود، امکان دارد که ولسوالى خان آباد به دست طالبان سقوط کند که آنگاه شاهراه کندز به سوى تخار و بدخشان مسدود خواهد شد."
طالبان با ارسال ايميلى به پژواک گفته اند که ٦٥ قريه را در آقتاش تصفيه  کرده و صرف يک طالب به قتل رسيده و چهار تن جراحت برداشته اند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوى آنان ميگويد که تعداد زيادى از اربکى ها کشته و مجروح شده و ١٠ اربکى را با سلاح و مهمات زيادى اسير گرفته اند.
محمد الله يکتن از باشندگان آقتاش گفت: "ما از خانه هاى خود بيرون شده نمى توانيم و تشويش داريم که قربانى جنگ شويم."
وى افزود که  طالبان ١٢ اربکى را که در آقتاش اسير گرفته بودند، به ولسوالى دشت ارچى انتقال دادند.
ولسوالى هاى دشت ارچى و چهاردرۀ کندز، ماه گذشته به دست طالبان افتاده که چهاردره بعداز چند روز دوباره به تصرف نيروهاى دولتى درآمده؛ اما دشت ارچى هنوز هم در تصرف طالبان قرار دارد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.