Add new comment

د ختيځو ولايتونو واليان: د امنيت د ښه تامين لپاره دې پوله ساتي ځواکونه ډېر شي

جلال آباد(پژواک،٥ اسد ٩٤): واليان ننگرهار، کنر و لغمان مى گويند که ضمن ايجاد هماهنگى عليه تهديدات مشترک، مشکلات موجود درعرصۀ ملکى و نظامى را با رييس جمهور درميان گذاشته اند.
کمبود تشکيلات نيروهاى محافظت از سرحدات، ناامنى در شاهراه ها، قطع لين هاى برق برخى اوقات، و ضرورت اصلاحات در حکومتدارى؛ از چالش هاى فرا راه امور اين ولايت مى باشد.
به تاريخ ٥ اسد درشهر جلال آباد مرکز ننگرهار؛ واليان سه ولايت شرقی، قوماندان قول اردوى ٢٠١ سيلاب و به سطح زون، برخى مقامات نظامى در اين رابطه نشست هماهنگى را راه اندازى کرده بودند.
اشتراک کنندگان اين جلسه، در مورد وضعيت موجود و تهديدات، مشوره هايى انجام دادند و برهماهنگى به سطح زون توافق صورت گرفت؛ اما نشست متذکره از انظار رسانه ها پنهان داير شد.
بعد از نشست يادشده؛ واليان ننگرهار، کنر و لغمان در جريان کنفرانس خبرى گفتند که در نشست متذکره در مورد تهديدات مشترک گفتگوها صورت گرفت و به سطح زون، براى ايجاد اصلاحات هماهنگى نمودند.
انجنير وحيدالله کليمزى والى کنر گفت که  در پايان نشست امنيتى ياد شده، به سطح زون در عرصه ملکى و نظامى فهرست مشکلات نگاشته شد که ضمن همکارى منطقوى، آن را با رييس جمهور نيز در ميان گذاشتند.
کليمزى در پاسخ به پرسش پژواک گفت: "در مسايل يادشده، تقاضا کرديم تا نيروهاى سرحدى از ناحيۀ کيفى   بهترشوند؛ زيرا براى حفاظت از منطقه  بايد رقم اين نيروها افزايش يابند."
سليم خان کندزى والى ننگرهار گفت که اين نشست امنيتى، براى هماهنگى در عرصه هاى نظامى و ملکى داير شده بود که بعد از اين، به سطح زون از تهديدات ممکنه جلوگيرى به عمل خواهد آمد.
نامبرده علاوه کرد: "مشکلات مشترک اين است که اگر جريان برق در سروبى قطع شود، براى ننگرهار و لغمان مشکلات مى آفريند؛ ما بر دريافت راه حل مشترک بحث نموديم و اينکه مسايلى چون تامين امنيت شاهراه ها و غيره، نياز به هماهنگى دارد."
از جانب عبدالجبار نعيمى والى لغمان گفت: "ما در امور ضمن هماهنگى، بر اين کار خواهيم کرد که از امکانات موجود در مقابل چالش ها چگونه استفاده کنيم."
قرار بود که در نشست متذکره، سرپرست والى نورستان ومقامات ديگر نيز اشتراک ورزند؛ اما به گفتۀ مسوولين متذکره، به سبب وضعيت ناگوار هوا و سرازير شدن سيلاب ها، آنها به ننگرهار آمده نتوانستند.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.