Add new comment

Fewer reconstruction projects executed in Helmand

لشکرگاه (پژواک، اول اسد ٩٤): اعضاى شوراى ولايتى هلمند مى گويند که به سبب منافع شخصى و بى اعتنايى مقامات محلى، کارهاى عمرانى صورت نمى گيرد؛ اما مسوولين امنيتى اين اظهارات را رد مى نمايند.
محمد کريم اتل رييس شوراى ولايتى هلمند، به آژانس خبرى پژواک گفت که به علت عدم توجه مسوولين حکومت وحدت ملى و بى پروايى مسوولين محلى، امور ساختمانى در اين ولايت متوقف اند.
نامبرده گفت که نبود امور ساختمانى، باعث شده تا برخى جوانان بى کار باشند و شمار ديگر با مخالفين مسلح دولت پيوسته اند.
اتل، از مقامات حکومت وحدت ملى و مسوولين محلى خواست تا مطابق تعهدات شان، پروژه هاى ساختمانى را  در اين ولايت آغاز نمايند تا جلو ناامنى ها گرفته شود.
همچنان حيات الله مايار منشى شوراى ولايتى هلمند نيز گفت که در اين ولايت، از مدت طولانى پروژه هاى ساختمانى تطبيق نشده و در برخى پروژه ها اختلاس نيز صورت گرفته است.
نامبرده افزود: "رياست انکشاف دهات گفته است که در ولسواليهاى سنگين و کجکى، برخى پروژه ها را عملى نموده، آن جا بى امنيتى است؛ اين پروژه ها صرف به روى کاغذ است، در آن جا تطبيق نشده است."
قرار گفتۀ مايار، رياست انکشاف دهات د ر عرصۀ نظارت با اين شورا مساعدت لازم نمى کند.
اما محمد عمر قانع رييس انکشاف دهات هلمند، به پژواک گفت که در بخش هاى مختلف اين ولايت، پروژه هاى همبستگى ملى در حال تطبيق شدن است.
نامبرده در مورد پروژه هاى سنگين و کجکى گفت: "ما در اين ولسواليها امسا ل نه، بلکه سال گذشته پروژه هايى را تطبيق نموده ايم که آن زمان امنيت خوب بود."
قانع وجود فساد در پروژه هاى اين ولايت را به طور کلى رد نکرد؛ اما افزود که ضمن اعضاى شوراى ولايتى، بايد مردم نيز در جلوگيرى از فساد ادارى با آنها کمک نمايند.
وى گفت: "با ما همکارى کنند و در جاهايى که کيفيت پايين تر است، آن را برملا کنند؛ تا در فکر چارۀ آن شوييم و جلو مفسدين را بگيريم."
عمر ځواک سخنگوى والى هلمند اين را نيز پذيرفت که امور ساختمانى در اين ولايت کم رنگ است؛ اما مسوولين محل در صدد آن اند که بار ديگر به پيمانۀ وسيع پروژه هاى بازسازى را در اين ولايت آغاز نمايند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.