Add new comment

وزارت خارجه سفير پاکستان را احضار کرد

کابل(پژواک، اول  اسد ٩٤): وزارت امور خارجه با احضار سفير پاکستان در کابل، در مورد حملات راکتى و توپخانه يى نظاميان آن کشور به خاک افغانستان در امتداد خط ديورند، ابراز نگرانی کرد.
وزارت امور خارجه، در خبرنامه ای که  روزپنجشنبه اول سرطان به پژواک فرستاده، گفته است که ابرار حسين  سفير پاکستان در کابل، قبل از ظهر امروز احضار شده است.
حکمت خليل کرزى  معين وزارت امور خارجه، نگرانى عميق حکومت افغانستان را در ارتباط با اين حملات به سفير پاکستان بیان کرد.
معین سیاسی وزارت امور خارجه، ضمن یادآوری از حملات نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، اظهار داشت: "در آخرین موارد، نظامیان پاکستانی ٥٣ فیر مرمی سلاح ثقیله را بالای ساحات سپینه ژی، دوه خوله، چنچرو تنگی و کمری لکر ولسوالی نازیان ولایت ننگرهار و ساحات باتاش، دولی خور و چوگام ولسوالی های ناری و شیگل ولایت کنرها انداخت نموده اند، که منجر به کشته شدن چهار تن از افراد ملکی کشور به شمول یک خانم و جراحت دو تن دیگر گردیده است."
کرزى اینگونه حملات را مغایراصول حسن همجواری و خلاف حقوق و موازین پذیرفته شدۀ بین المللی خوانده و گفته است که تکرار این گونه حملات، بر روابط دوستانه مردمان دو کشور، صدمات سنگین و جبران ناپذیر را وارد می نماید.
معين سياسى وزارت امور خارجۀ کشور، با یادآوری از تلاش های حکومت جمهوری اسلامی افغانستان در راستای بهبود روابط دو جانبه و اعتمادسازی میان افغانستان و پاکستان؛ ادامۀ چنین حملات را نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان دانسته، خواهان توقف هرچه عاجل آن گردید.
موصوف در ادامه صحبت هایش، افزود: "حملات یادشده نه تنها خسارات مالی و جانی را برای اتباع جمهوری اسلامی افغانستان به بار آورده است، بلکه موجبات نگرانی، انزجار و اعتراض مردم، شورای ملی و حکومت افغانستان را نیز فراهم نموده است."
در اخیر، سفیر پاکستان مقیم کابل وعده سپرد که نگرانی ها و خواست های دولت جمهوری اسلامی افغانستان را به مقامات و مراجع مسوول کشورش خواهد رساند.
اين درحاليست که وزارت امورخارجه کشور، بتاريخ (١١سرطان ماه گذشته)، با احضار سفير پاکستان در کابل، در مورد حملۀ نيروهاى پاکستانى بر پوليس سرحدى در ولايت پکتيکا ابراز نگرانی کرده بود.
 در نتيجه حملۀ نيروهاى پاکستانى، بر نيروهاى سرحدى افغان در منطقۀ انگور ادۀ ولسوالى برمل، يک سرباز افغان کشته شده و يک تن ديگر جراحت برداشته بود.
به اساس معلومامت وزارت امور داخلۀ کشور، در حملۀ متقابل نیروهای امنیتی افغان، هشت سرباز پاکستانى کشته شده اند؛ اما رسانه هاى پاکستانى، از کشته شدن دو سرباز این کشور خبر داده بودند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.