Add new comment

Paktia governor vows to sack ‘unfit’ officials

گرديز(پژواک، ٣٠ سرطان ٩٤): والى پکتيا ميگويد که در اکثر دواير دولتى اين ولايت، برخى افراد بر بنياد روابط توظيف شده اند، که ظرفيت کارى آنها پايين است؛ از همين رو امور دواير ولايت قابل قناعت نيست.
نصرت الله ارسلا حدود دو ماه قبل، کار خود را  به حيث والى جديد پکتيا آغاز کرد.
ارسلا، به تاريخ(٣٠ سرطان) در يک مصاحبۀ اختصاصى با آژانس خبرى پژواک گفت که از  آغاز کار خود، تمامى دواير اين ولايت را ارزيابى کرده است.
وى افزود که  در بين دواير زياد دولتى هماهنگى وجود ندارد، ظرفيت هاى کارمندان پايين است و برخى افراد بر اساس روابط در دواير توظيف شده اند، که اين کار زمينه ساز فساد ادارى گرديده است.
والی پکتيا گفت در نظر دارد که برخى افراد را از وظايف شان برکنار و بعضى ديگر را از پُست هاى شان تبديل نمايد تا تغييرات سالم تامين گردد.
به اساس معلومات وى، پنجصد پُست دواير دولتى پکتيا را به رقابت آزاد اعلام کرده و افراد کارکن و قابل را در اين پست ها توظيف خواهد کرد.
ارسلا همچنان گفت که در چند سال گذشته، امور بازسازى در اين ولايت صورت گرفته؛ اما فعلاً اين ولايت به پروژه هاى بيشتر بازسازى نياز دارد.
وى افزود: "حالا تعداد کمى از پروژه هاى ساختمانى در اين ولايت زير کار است و من تلاش دارم که امور ساختمانى در اين ولايت آغاز گردد."
والى علاوه کرد که امور ساختمانى بند مچلغو، به علت بعضى مشکلات با تاخير مواجه شده؛ اما تلاش ميکند که کار اين پروژۀ بزرگ، دوباره آغاز گردد.
بند مچلغوى اين ولايت، در ولسوالى احمدآباد موقعيت دارد که با اعمار آن، علاوه بر توليد برق، صدها هکتار زمين نيز آبيارى خواهد شد.
وزارت آب و برق، به تاريخ ٣٠ ماه جوزا (١٣٨٩ه ش) قرارداد اعمار اين بند را با يک شرکت مشترک روسى و افغانى به نام (گلف و نرگو منولوستراى) امضا کرد؛ اما تاکنون فقط بيست درصد کار آن پيش رفته است.
به اساس معلومات ارسلا، اخيراً تمامى مشکلات ولايت پکتيا بجز ولسوالى څمکنى حل شده است.
ارسلا افزود: "بعد از آمدن من، هماهنگى ميان دواير امنيتى تقويه و سطح تهديدات امنيتى پايين آمده است."
وى همچنان گفت که  افراد مسلح، قبلاً مسافرين را در مسير شاهراه از موتر پايين کرده و با خود ميبردند؛  اما حالا اين مشکل حل شده است.
وى افزود که براى پيشبرد درست امور اين ولايت؛ از سران قومى، فعالان جامعۀ مدنى و ساير مردم مشوره گرفته  است.
قبل از نصرت الله ارسلا، جمعه خان همدرد حدود ٩ سال به حيث والى پکتيا ايفاى وظيفه کرده است.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.