Add new comment

Peace talks with Taliban to continue, says Ghani

گردیز (پژواک، ٢٨ سرطان٩٤): اشرف غنی رییس جمهور؛ در سفر به پکتیا از نیروهای امنیتی این ولایت ستایش نمود و بر ادامۀ مذاکرات صلح با مخالفین مسلح تاکید کرد.
رییس جمهور غنی، امروز قبل از ظهر وارد ولایت پکتیا شد.
وی دراین ولایت، به قول اردوی ٢٠٣ تندر رفت و با افسران و سربازان این قول اردو و همچنین یک تعداد از مسوولین امنیتی دیدار نمود.
موصوف، از مقاومت نیروهای امنیتی در برابر حملات مخالفین مسلح در جانیخیل و څمکنی و همچنین حمایت مردم از نیروهای امنیتی تقدیر به عمل آورد.
رییس جمهور، درین سفر در شهر گردیز مرکز پکتیا با نمایندگان جامعه مدنی، اعضای شورای ولایتی، سران قومی، والی و دیگر مسوولین ولایتی نيز نشست داشت.
وی درین نشست؛ گفت که به مذاکرات صلح با مخالفین مسلح ادامه داد.
وی با اظهار خرسندی افزود که امنیت در روزهای عید فطر نسبت به چند سال گذشته بهتر بوده؛ زیرا که تاکنون در مرکز و ولایات کشور کدام مشکل بزرگ امنیتی در روزهای عید پیش نیامده است.
مذاکرات صلح دولت با مخالفین مسلح، برای اولین بار در ١٦ سرطان جاری در اسلام آباد انجام شد و مقرر گردید که این مذاکرات در آیندۀ نزدیک ادامه یابد.
سران قومی پکتیا درین نشست، از رییس جمهور خواستند که سران حکومت، باید در پیوند به انجام پروژه های انکشافی و دیگر مسایل درین ولایت، تعهد بسپارند.
همچنین سران قومی مذکور،  از رییس جمهور خواستند که کار پروژه هایی را که تا حال درین ولایت متوقف مانده اند، بار دیگر آغاز کند.
بند مچلغو در ولسوالی احمد آباد پکتیا، یکی از پروژه های مهم است که از یکسال به اینسو، کار آن متوقف است.
در ساخت بند برق مچلغو، رویهم رفته صدها هکتار زمین تخریب گردیده است.
وزارت انرژی و آب، در٣٠ جوزای سال ١٣٨٩ شمسی، قرارداد کار این بند را با یک شرکت روسی و افغانی (گلف و نرگومنولسترای) امضا کرده است.
  در حالیکه وزارت انرژی و آب میگوید که کار این بند در ظرف سه سال تکمیل میشود؛ اما تا حال بیست فیصد کار آن هم پیش نرفته است.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.