Add new comment

مولوى لطف الله عزيزى، رسماً به حيث والى جوزجان به کار آغاز کرد

شبرغان (پژواک ١٧ سرطان ٩٤): مولوى لطف الله عزيزى، ضمن اينکه امروز رسماً به صفت والى جوزجان به کار خود آغاز کرد؛ از آغاز کار چهار پروژۀ بزرگ در نخستين سال فعاليتش در اين ولايت خبر داد.
در مراسمی که به این مناسبت در محوطه ولایت ترتیب یافته بود، صدها تن از باشندگان این ولایت شرکت نموده بودند.
عنایت الله بابر فرهمند وکیل منتخب مردم در ولسى جرگه، در اين مراسم گفت که وضعیت امنیتی جوزجان در این اواخر وخیم شده، هر روز واقعه اى در مرکز ولایت اتفاق مى افتد، از قتل مردم گرفته تا اختطاف و قتل ريکشارانان، مسایلی است که افکار مردم را مغشوش ساخته است.
وی تصریح کرد که کمبود انرژی برق و آب زراعتی و آشامیدنی، از مشکلات دیگری است که دامنگیر مردم مى باشد.
او از والی جدید خواست تا در پیشبرد امور مربوطه، اصل مکافات و مجازات را در نظر گیرد و کسانی که خاصتاً در بخش نظامی ایفای وظیفه میکنند، در صورت اجرای کار خوب مکافات شوند و اگر کار قابل ملاحظه انجام نمى دهند، به نقاط ناامن فرستاده شوند.
عبدالقادر "مالیه" معاون شورای ولایتی جوزجان، در حالیکه به نمایندگی از مردم قوم ترکمن صحبت میکرد، گفت که هرچند قبل از آمدن والی جدید، برخی از مردم قوم ترکمن پروگرام های دادخواهی و تظاهرات را  در مورد حق تلفی قوم ترکمن راه اندازی نموده بودند؛ افزود: "راه اندازی تظاهرات، حق مسلم هر شهروند است، ولی ما عملاً حمایت خود را از والی جدید ابراز میداریم."
موصوف درحالیکه پیرامون چالش ها و مشکلات مردم صحبت میکرد، از والی جدید خواست تا در قسمت تامین امنیت مردم و تامین انرژی برق توجه مبذول دارد و به این مشکلات نقطه پایان بگذارد.
مولوی لطف الله عزیزی والی جديد جوزجان نیز با تاکید روی اصل اسلامیت و افغانیت، از آغاز کار چهار پروژۀ بزرگ در نخستین سال فعالیتش در این ولایت سخن گفت.
وی ضمن ایراد بیانیه یی گفت: "نخستین پروگرام کاری ام احداث یک فارم زراعتی است، بعداً اعمار نمرات رهایشی برای ٢٥٠٠ معلم، ایجاد شبکۀ آبرسانی در شهر شبرغان و ساختمان یک شفاخانۀ دوصد بستر در جنگل باغ شهر شبرغان مى باشد."
موصوف افزود که این پروژه ها تا یکسال نخست دور کاری اش، در این ولایت آغاز و تکمیل خواهد شد.
به قول او، با آغاز کار پروژه های ذکر شده، برای هزاران تن از باشندگان این ولایت، زمینه اشتغالزایی مساعد میگردد.
وی پیرامون مبارزه با فساد اداری نیز تاکید کرده اظهار داشت: "اگر بدانم که کسی در موجودیت من رشوت گرفت، دستش در اختلاس دخيل شود و يا متهم به فساد ادارى شود، مربوط به هر جناح و گروهی که باشد، با او تصفیه حساب میکنم."
قابل ذکر است که قبل از اين، حاجى بايمراد قوينلى به مدت دو سال به حيث والى جوزجان ايفاى وظيفه نموده است.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.