Add new comment

داکتر عبدالله اوضاع امنيتى کندز را بررسى مى کند

كندز(پژواک١٦، سرطان ۹۴): رييس اجرايى حکومت، درحالى وارد کندز شد که مسوولان محلى، وضعيت امنيتى اين ولايت را نگران کننده خوانده و خواستار اعزام نيروهاى بيشتر گرديدند.
داکتر عبدالله عبدالله امروز در راس هيئتى که در ترکيب آن، عبدالمالک صديقى معاون ادارۀ مستقل ارگانهاى محلى، ميرويس ياسينى عضو ولسى جرگه، فضل احمدمعنوى رييس سابق کميسيون مستقل انتخابات وبرخى مقامات ديگر شامل است، در اجلاس امنيتى شرکت کرد.
محمد عمر صافى والى کندز، دراين اجلاس گفت: "در کندز امنيت نيست و ما به قلت و کمبود قوا مواجه هستيم."
والى علاوه نمود که فعلاً يک لواى اردوى ملى در کندز مستقر است که بيشتر در ولايات همجوار مصروف عمليات هستند؛ بايد يک لواى ضربتى ايجاد شود.
وى افزود که کندز از حيث کدرها خودکفا است که بايد از آنها در تامين امنيت استفاده شود.
محمد يوسف ايوبى رييس شوراى ولايتى کندز، دراين جلسه گفت که وضعيت امنيتى خوب نيست و نيروهاى امنيتى و مردم ملکى، همواره متحمل تلفات ميشوند.
ايوبى علاوه کرد که بايد عليه مخالفان مسلح، عمليات گسترده به راه انداخته شود و از رييس اجرايى حکومت خواست که به زودى قوت هاى بيشتر به اين ولايت اعزام گردد.
قرار است که بعداً داکتر عبدالله درمورد اوضاع امنيتى کندز سخنرانى کند.
گفتنى است که ولسوالى دشت ارچى ولايت کندز، از اوايل ماه جارى به دست طالبان قرار دارد؛ اما ولسوالى چهاردره که توسط طالبان سقوط نموده بود، اکثر ساحات آن دوباره به تصرف نيروهاى دولتى درآمده است.
درجريان عمليات و درگيرى هاى دو ماه اخير در ولسوالى هاى چهاردره، امام صاحب، دشت ارچى و گورتپه حومۀ شهر کندز، علاوه بر تلفات بر طالبان و نيروهاى دولتى، بيش از٢٢٠ ملکى زخم برداشته و حدود ١٨ هزار خانواده که تعداد شان به بيش از يکصد تن ميرسد، به ساحات امن بيجا گرديده و منتظر برگشت به خانه و کاشانۀ خود هستند.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.