Add new comment

Ghor’s female governor resumes work

فیروزکوه (پژواک،١٠سرطان ۹٤): سيما جوينده والى جديد ولايت غور؛ مبارزه با فساد، حل منازعات، تامين امنيت و تقويت نقش زنان در اين ولايت را از اولويت هاى کارى خود عنوان کرد.
وى که قبلاً به حيث نماینده ولایت غور در ولسى جرگه ایفاى وظیفه مى نمود، مورد استقبال گرم مردم غور قرار گرفت و در محفلى معرفى اش که در آن، حدود يکهزار تن شرکت کرده بودند، گفت که ازدولت تشکر ميکند که به يک زن به حيث والى اعتماد نموده است.
خانم جوينده که دارای تحصیلات عالی بوده و به حيث معلم و کارمند وزارت احيا و انکشاف دهات  نيز وظيفه اجرانموده است، تصريح کرد که آوردن اصلاحات در ادارۀ محلى، حل منازعات ذات البينى، تامين امنيت، کم کردن فاصله بين مردم و دولت و هماهنگى جدى بين ادارۀ محلى، ملکى ونظامى در اولويت کار وى قرار خواهد داشت.
والى جديد غور علاوه کرد که به وضعيت زنان درين ولايت کمتر توجه صورت گرفته و وى مى کوشد که نقش زنان در ادارۀ محلى تقويت گردد.
وى افزود: "دولت که مرا به حيث والى تعيين کرده، بايد حمايت کند تا در آوردن اصلاحات و مبارزه با فساد موفق گردم؛ درغير آن کار کردن مشکل خواهد بود."
خانم جوينده، نقش شوراى ولايتى، نهادهاى مدنى و رسانه ها را نيز مهم خوانده و از تقويت آنها سخن گفت.
عبدالحميد ناطقى عضو شورا ى ولايتى غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که از والى جديد استقبال ميکنند، مشکلات دراين ولايت زياد است و اميد است که ادارۀ محلى بتواند که در تامين امنيت، مبارزه با فساد و هماهنگى بين مردم واداره موثر واقع شود.
وى افزود: "آرزو داريم که والى جديد، دراين موارد اقدام جدى کند تا بتوانيم مردم را بيشتر به  ادارۀ محلى اميد وار سازيم."
والى جديد، درحالى تعيين گرديده که هفتۀ گذشته اعضاى شوراى ولايتى، حقوق بشر ونهادهاى مدنى، از غيرحاضرى مقامات درادارات محلى انتقاد نموده وسرپرست بودن ولايت راسبب سرگردانی مردم، فساد ادارى، نمايانگر ضعف حکومتدارى محلى خوانده بودند.
همچنان برخى مردم باتظاهرات پيهم، والى سابق غوررا متهم به فساد وايجاد اختلاف نموده وحتى به عنوان اعتراض، تکت طياره برايش تهيه کردند که غور راترک کند؛ اما وى اين اتهامات راردکرده وگفته بود که آنچه حکومت حکم نمايد، آن را مى پذيرد وعلاقه اى به ولايت ندارد.
اخيراً ادارۀ مستقل ارگان هاى محلى، معصومه مرادى رابه حيث والى جديد دايکندى نيز تعيين نموده؛ اما مخالفان وى دوبار مظاهره و راهپيمايى نموده و برخى وکلا به تحصن خود نيزادامه داده و ميگويند که والى جديد، تجربه مديريت را ندارد وبايد کس ديگرى به جاى وى تعيين گردد.
 حبيبه سرابى تا سال گذشته، بيش از هفت سال به حيث والى باميان ويگانه والى زن به سطح کشور ايفاى وظيفه ميکرد که با پيوستن به مبارزات انتخاباتى ازاين سمت کنار رفت.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.