Add new comment

‘Some Herat PC members hampering smooth work flow’

هرات (پژواک، ۷سرطان۹۴): منشی شورای ولایتی هرات می گوید که برخی وکلای این شورا، مشکلات مردم را خارج از چوکات قانون و با استفاده از زور و قدرت شخصی خود حل می کنند.
سکینه حسینی منشی شورای ولایتی هرات، در مصاحبه با آژانس خبری پژواک گفت که استفاده از زور بجای قانون گرایی، از چالش های عمدۀ این شورا می باشد.
به گفتۀ وی، این گونه اقدامات سبب شده است که دید مردم نسبت به وکلای شان تغییر کند.
وی گفت: "بعضی از وکلا بر اساس زور و توانایی خود کار مردم را انجام می دهند که این کار، خلاف قانون شورای ولایتی ولایحه کاری ما است. مردم این موضوع را نمی توانند تفکیک کنند و فکر می کنند وکیلی که خلاف قانون، کار آنان را پیش برده است، کار کرده و وکیل دیگری که براساس قانون کار می کند، کم کار است."
خانم حسینی تصریح کرد: "شاید به نظر برخی این یک قوت باشد؛ اما نه، این یک چالش بزرگ است و باعث می شود که ما وکلای زن تحت انتقاد قرار بگیریم.»
نامبرده بدون ارایه معلومات در مورد تعداد نمایندگانی که این گونه کار می کنند، خاطر نشان کرد که با وصف این اقدامات، کارکرد شورای ولایتی هرات، در مقایسه با دیگر ولایات چشمگیر بوده است.
منشی شورای ولایتی افزود: "در مدت نُه ماهی که از زمان کار شورا می گذرد، بعد از تعیین هیئت رئیسه، با ایجاد کمیته های مختلف در عرصه های دریافت شکایات، منابع مالی، امور ولسوالی ها، مکاتب، امور انکشافی و حمایت از خانواده که شامل زندان های زنان و کودکان و شفاخانه نسایی ولادی می شود، کار نظارتی خود را پیش برده ایم."
وی افزود که در اوایل کار شورا، امور نظارتی به دلیل وجود سرپرست ها در ادارت، با مشکل زیادی مواجه بود که اکنون تا حدودی رفع شده است. نظارت از نهادهای امنیتی از جمله با تقدیر از کارکردهای مثبت اردوی ملی و معرفی یک افسر پولیس به اتهام دریافت رشوت به نهادهای مربوطه، از دیگر اقداماتی است که به گفته خانم حسینی توسط این شورا صورت گرفته است.
افزون براین، نامبرده از آزادی سه زن و سه کودک که به تازگی در ولسوالی گذره ربوده شده بودند، یاد آوری کرد و خاطرنشان نمود که این افراد با همکاری شورای ولایتی از بند آدم ربایان آزاد شده اند.
وی در مورد مراجعین به این شورا نیز گفت: "تعداد مراجعین به شورای ولایتی به نسبت سایر ادارات زیادتر است وبیشتر آنان به دلیل مشکلات خانوادگی، اجتماعی مراجعه می کنند و در عین حال از معارف شکایت دارند  و خواهان همکاری می باشند."
منشی شورای ولایتی هرات در مورد وضعیت امنیتی نیز گفت که امنیت، از مهمترین نگرانی های مردم می باشد و مردم به ویژه از شمار بالای قضایای آدم ربایی ها نگران هستند.
موصوف افزود که قرار است امروز برای رسیدگی به این نگرانی، با شورای نظامی ولایت نشست اضطراری برگزار کنند.
همکاری نکردن ادارات مختلف با شورای ولایتی، از دیگر چالش هایی است که به گفته این عضو شورای ولایتی همچنان وجود دارد. وی گفت: «مشکل اول این است که یا مسوولان ادارات دولتی نمی فهمند ونمی دانند که نقش شورای ولایتی چیست ویا اینکه خود را به خواب زده اند؛ آدمی که خواب باشد، به یک تکان دادن بیدار می شود؛ اما آدمی که به خواب خود را زده باشد، بیداری آن مشکل است.»
به گفته نامبرده، آگاهی نداشتن مردم از  چگونگی کار شورا، از دیگر مشکلات فرا راه این نهاد است: "  مردم توقع دارند که شورای ولایتی در زمینه گرفتن پاسپورت و ویزا همکاری کند؛ در حالی که قانون شورای ولایتی اجازه این کارها را نمی دهد."
با وجود این، منشی شورای ولایتی هرات خاطر نشان نمود که اگر شورا در این زمینه همکاری نکند، باعث نارضایتی مردم از این نهاد می شود.
وی در پایان از مردم خواست تا از کار وکلای خود به شکل درست نظارت کنند و با تشویق از وکلای درست کار، و انتقاد از وکلایی که به درستی کار نمی کنند، شورای ولایتی را برای فعالیت بهتر تشویق نمایند.
منشی شورای ولایتی هرات، از خبرنگاران نیز خواست تا فعالیت های این شورا را  که شامل اقدامات مثبت و منفی می شود، به طور درست پوشش دهند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.