Add new comment

"خطر بازشدن راه اکمالات طالبان از نيمروز به ولايات شمال وجود دارد"

زرنج(پژواک، ٥سرطان ٩٤): درحالى از جراحت ٩پوليس در ولسوالى خاشرود نيمروز خبرداده شده که منشی شورای ولایتی نیمروز خطربازشدن راه اکمالاتى طالبان ازطريق اينولايت به ولايات شمال را رد نمى کند.
محمد هاشم نورزی ولسوال خاشرود به آژانس خبرى پژواک گفت که عده پوليس ها درحملۀ شب گذشتۀ مخالفان مسلح درمنطقۀ رضى اين ولسوالى جراحت برداشتند.
 وى افزود که وضعیت صحی مجروحين خوب است و نیرو های کمکی به محل اعزام شده است.
 یکتن از مسولان امنیتی نیمروز که نخواست نامش ذکر شود گفت که دراین درگیری که سه ساعت دوام کرد، یک راکت مخالفان بر دیپوی مهمات يک پوسته امنيتى اصابت کرده و اين جراحات را به بار آورده است.
منبع ميگويد که در این درگیری به طالبان نیز تلفات وارد شده که آمار دقیق آن معلوم نیست.
قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان  می گوید که در این درگیری دو پولیس کشته شده وشش پولیس  و یک طالب مجروح گرديده است.
نعمت الله صدیقی ،منشی شورای ولایتی نیمروز نيز گفت که هم اکنون پرسونل پوسته یاد شده امکانات کافی بدست نداشته و دولت نیز چندان توجه جدی به تقویت این محل ندارد.
به گفتۀ وى از سه ماه بدینطرف طالبان حملات گسترده رابالای ولسوالی خاشرود بخصوص منطقه رضی آغاز کرده و تقریباً همه روزه جنگ است.
 صديقى افزود: (( اگر دولت توجه جدی به این منطقه نکند رضی سقوط خواهد کرد و آنگاه راه اکمالات طالبان به شمال باز خواهد شد.))
منشى شوراى ولايتى علاوه نمود که با از دست رفتن ولسوالی خاشرود تهدیدات جدی متوجه شهر زرنج مرکز نيمروز و ولسوالی های اطراف و ولایات فراه و هرات نيز خواهد شد.
 گفتنى است که ماه گذشته څارمن محمدیار قوماندان امنیه خاشرود همراه با یک محافظش براثر انفجار ماين نيز مجروح گردید.
 
 
 
 
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.