Add new comment

براى ١٤٠٠ معلم درشهرک امام صاحب زمين توزيع ميشود

کندز(پژواک،۲۳جوزا٩٤):شهرک معلمين در ولسوالى امام صاحب ولايت کندز امروزدرحالى افتتاح شد که تعدادى از معلمين از بى سرپناهى شکايت داشته و خواستار توجه جدى دولت اند.
اين شهرک در منطقۀ سيداحمد شاه امام صاحب واقع بوده وبيش از٢٤٠٠ نمره زمين دارد که مختص به معلمين اين ولسوالى مى باشد.
محمدعمرصافى والى کندز درمراسم افتتاح شهرک گفت که براى ١٤٠٠معلم دراين شهرک يک – يک نمره زمين توزيع ميگردد و بقيۀ نمرات در آينده براى معلمين توزيع خواهد شد.
وى افزود که براى هر معلم چهارونيم بسوه زمين درنظر گرفته شده است وآنها پول آنرا قبلاً به دولت پرداخته اند.
اما محمد يوسف ايوبى رييس شوراى ولايتى کندز ميگويد که ضروريات اوليه معلمين دراين شهرک درنظر گرفته نشده است.
وى علاوه کرد که سرکها، سيستم کانالیزاسیون و تمديد برق از کارهايى است که بايد در قدم اول عملى شود که تاحال نشانه اى ازآن ديده نمى شود.
ايوبى از وزارت هاى مربوطه خواست که دراين قسمت توجه جدى نمايند زيرا معاش معلمين به اندازه اى نيست که بتواند تمام تسهيلات شهرک را برآورده نمايد.
والى کندز گفت که به زودى تسهيلات لازم را در شهرک مهيا خواهند کرد.
ازسوى ديگر،عبدالحلیم که در ليسۀ شيرخان بندر مرکزکندز معلم است، ميگويد که دولت از سالها بدينسو وعده توزيع نمرات رهايشى را نموده  اما اين وعده در روى کاغذ باقى مانده است.
به گفتۀ وى ، شمار زيادى از معلمين خانه ندارند و در منازل کرايى زندگى ميکنند ومعاش ماهانۀ آنها در کرايه خانه مصرف ميشود.
اين معلم گفت که هزاران معلم در کندز با مشکلات ديگر از قبيل معاش و امتياز کم مواجه بوده واگر دولت دراين راستا کمک نکند، آنها دست به اعتصاب خواهند زد.
به گفتۀ مسوولان،عنقريب براى معلمين درشهرکندزنيز دوهزارنمره زمين توزيع گرديده واين پروسه به تدريج به ولسوالى هاى ديگر توسعه يافته ودرنهايت همۀ معلمين بى سرپناه، صاحب خانه خواهند شد.
قابل ذکر است که هفتۀ گذشته دههامکتب درکابل وبرخى ولايات ديگر،مسدودبوده وصدها استاد بخاطرناچیز بودن معاشات و امتیازات، بى سرپناهى و زیاد بودن ساعات درسی، دست به تحصن زده بودند.
رییس جمهوراشرف غنی سال گذشته درمراسم بزرگداشت از روزجهانی معلم در کابل وعده سپرد که درارتقای سطح دانش معلمان تلاش نموده ودر شش ماه آینده برای تمام معلمین درسطح کشور یک،یک نمره زمین توزیع میگردد، از وعده وی تاکنون بیش از نُه ماه میگذرد، اما تاحال تعدادى از استادان نمرات زمين  به دست نیاورده اند.
اشرف غنى  در ارتباط به افزايش معاشات معلمان گفته بود: "به هر اندازه که با فساد مبارزه نمودید و عواید دولت ازین مدرک زیادگردید به همان اندازه در معاشات تان افزودی به عمل خواهد آمد"

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.