Add new comment

عضو شورای ولایتی کندز: جنجگویان ۱۳ ولایت در دشت ارچی آموزش می بینند

کندز(پژواک،۲۱ جوزا ۹۴ ):لوی درستیز وزارت دفاع، گفته است که در مورد آموزش جنجگویان ۱۳ ولایت در دشت ارچی کندز اطلاع بدست آورده است و بزودی عملیاتی وسیع در این منطقه راه اندازی خواهد شد.
جنرال قدم شاه  شهیم، لوی درستیز وزارت دفاع که به کندز سفر کرده است، این موضوع را در پاسخ به اظهارات یک وکیل شورای ولایتی بیان کرد.
کریمه صادقی عضوشورای ولایتی کندز خطاب به شهیم گفت طبق معلومات وی، در دشت ارچی این ولایت زمینه آموزش مخالفان مسلح برای ۱۳ ولایت به ویژه بخاطر چگونگی انجام حمله های انتحاری و تخریبی فراهم شده است.
وی با بیان این موضوع، از این مقام وزارت دفاع خواست تا هر چه زودتر بخاطر از بین بردن این مراکز آموزشی اقدام کند، در غیر آن صورت وضعیت امنیتی به مراتب بدتر خواهد شد.
جنرال قدم شاه شهيم در پاسخ به اظهارات خانم صادقی گفت که وزارت دفاع از این قضیه آگاه است و بزودی در این زمینه اقدام خواهند کرد.
وی گفت که به هدف ارزیابی وضعیت امنیتی کندز به این ولایت سفر کرده است و به مردم وعده می دهد که بعد از جمع آوری محصول گندم، عملیات گسترده ای برای نابودی مخالفان مسلح راه اندازی خواهد شد.
جنرال شهیم افزود:"  وزارت دفاع ملی شيوه وتاكتيك جنگ را تغییر می دهد وبا راه كارهای تازه وارد عمل شده وبه زودی زمينه برگشت بیجا شدگان را به مناطق محل سکونت شان فراهم خواهیم ساخت."
نامبرده در عین حال تصریح کرد که لوای چهارم اردوی ملی نیز به زودی در کندز ایجاد و به تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز مجهز خواهد شد.
به گفته وی، قبل از این لوای دوم قل اردوی شاهین در این ولایت بود اما اکثر سربازان آن بخاطر انجام عملیات های متعدد در ولایات بغلان و بدخشان بسر می بردند.
 با وصف این، زرگل عالمی، منشی شورای ولایتی گفت که حکومت ۴۵ روز است که وعده می دهد بخاطر تامین امنیت و بازگرداندن بیجا شدگان اقدام کند، اما تا اکنون این وعده ها عملی نشده است.
به گفته وی، بیجا شدگان ناشی از جنگ های اخیر در وضعیت بدی قرار داند و حکومت باید زمینه بازگشت آنان را به محل های سکونت شان فراهم سازد.
ضابط عزيزالله يكتن ازمتنفذين نیز گفت که مردم نسبت به وضعیت کنونی نگران هستند و اگر این امنیت تامین نشود، به احتمال زیاد بر امنیت دیگر ولایات شمال نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.
این نگرانی ها در حالی مطرح می شود که با تشدید جنگ و نا امنی در کندز، در یک و نیم ماه گذشته حدود ۱۸ هزار خانواده محل زندگی خود را ترک کرده اند و به مناطق امن تر روی آورده اند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.