Add new comment

پوپل: د واليانو اجرائيوي او مالي واکونه ډېروو

جلال آباد (پژواک،٩جوزا ٩٤): رييس ادارۀ مستقل ارگان هاى محل مى گويد که غرض افزايش در اختيارات مالى و اجرايي واليان،  تغييرات در قوانين ايجاد خواهد کرد.
غلام جيلانى پوپل، اين اظهارات را امروز ٩ جوزا در محفل  که به منظور معرفى والى جديد براى ولايت ننگرهار برگزار شده بود، ابراز داشت.
سليم خان کندوزى امروز به گونۀ رسمى منحيث والى ننگرهار معرفى و آغاز به کار نمود.
نشست که در اين مورد داير شده بود، رئيس اداره مستقل ارگانهاى محل گفت: ((ما تغييرات را در قوانين و پاليسى ها ايجاد مى کنيم  که صلاحيت هاى واليان را بيشتر مى سازد و در روز هاى نزديک رونما خواهد شد.))
به گفتۀ پوپل، رييس جمهور مى خواهد تا نقش واليان در تصويب بوديجه ملى براى ولايات شان ٤٠ درصد باشد و توسط آنها امضا گردد.
نامبرده نيز ياددهانى نمود: "زمانيکه نقش واليان افزايش مى يابد، مى خواهيم تا به مردم نيز پاسخگو باشند و همچنان بر چگونگى اختيارات شوراهاى ولايتى و شوراهاى ديگر انتخابى نيز غور مى کنيم که واليان نيز به آنها حسابده باشند."
پوپل اين را نيز يادآورى نمود که واليان نيز مانند وزيران،  پلان هاى صد روز شان را به مردم ارايه مى کنند.
نگرانى ها پيرامون بيشتر شدن نقش واليان ابراز مى شوند که ادارات امنيتى مثل گذشته، امور نظامى شان را به امر واليان تنظيم خواهند کرد.
گرچه ادارات ذيربط تاکنون در مورد ابراز نظر نه کرده اند، اما رييس ادارۀ مستقل ارگان هاى محل مى گويد که رييس جمهور امور سکتور امنيتى تمام ولايات را از نزديک نظارت مى کند.
پوپل مى گويد که رييس جمهور هر هفته در مورد مسايل امنيتى ولايات، با ادارات امنيتى و قوماندان نظامى کنفرانس هاى ويديويى برقرار مى کند تا موضوعات موجود را از نزديک نظارت نمايد.
اسرارالله مراد، عضو شوراى ولايتى ننگرهار مى گويد که اعطاى صلاحيت ها به واليان، بايد مطابق قانون صورت گيرد.
نامبرده به آژانس خبرى پژواک گفت که اختيارات متذکره بايد در چوکات صلاحيت حکومتى باشد تا به مفهوم دخالت در ادارات ديگر نباشد.
مراد مى گويد که حکومت بايد در اين عرصه محتاط باشد، چنين نه شود که واليان با استفاده از صلاحيت هاى شان، با حلقات مافيايى روابط شان را تقويت نمايند و سبب آسيب رساندن به مردم شوند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.