Add new comment

ايوا : د راتلونکو ټاکنو  لپاره له همدا اوسه عامه پوهاوى اړين دی

جلال آباد (پژواک، ٣جوزا ٩٤): موسسۀ نظارت  بر انتخابات افغانستان (ايوا)، روند آگاهى عامه را غرض شفافيت انتخابات در شرق آغاز نموده است.
مسوولين اين اداره، به تاريخ ٣ جوزا ضمن اعلام موجوديتش در شرق، طى نشستى در رابطه به  انتخابات آينده، بر آگاهى عامه از همين حالا، تاکيد کردند.
 اعجاز ملکزى مسوول (ايوا) در ولايات شرق، در حاشيۀ نشست متذکره به آژانس خبرى پژواک گفت که امروز علاوه بر اعلام موجوديتش، ورکشاپ دو روزه اى را براى برخى جوانان آغاز نمود.
به گفتۀ مذکور،  اين اداره در ورکشاپ يادشده؛ پيرامون ارزش، چگونگى و شفافيت انتخابات، به اشتراک کنندگان معلومات ارايه مى نمايد.
 موصوف علاوه نمود: "ما ورکشاپ هاى ديگر را نيز راه اندازى مى نماييم تا براى جوانان ارزش اشتراک در انتخابات و شيوه هاى شفافيت را انگشت نما کنيم؛ اين جوانان در مناطق شان در مورد انتخابات، آگاهى عامه را مجانى ارايه مى کنند."
به گفتۀ ملکزى، تاکنون افزون بر شهر جلال آباد در ولسواليهاى بهسود و کامه براى جوانان محل، چنين ورکشاپ هايى را داير نموده اند، که اين روند به سطح زون در تمام ولسواليها اجرا خواهدشد.
 محمد حنيف گرديوال سرپرست والى ننگرهار، در نشست متذکره از جوانان خواست تا در تطبيق ديموکراسى اشتراک ورزند و مردم را در آگاهى عامه قرار دهند.
نامبرده در مورد چگونگى انتخابات گذشته و از مشکلات موجود در آن نيز يادآورى نمود و از جوانان تقاضا کرد تا پيرامون اهميت انتخابات، به مردم معلومات دهند و جلو تقلب را بگيرند.
غوتى يکتن از اشتراک کنندگان ورکشاپ متذکره، به پژواک گفت: "در اين ورکشاپ، به خاطرى اشتراک کرده ام که بعد از درک ارزش انتخابات، معلومات حاصله را به مردم و زنان مناطق خود برسانم."
قرار گفتۀ وى، در انتخابات گذشته بيشتر زنان نمى فهميدند که چطور و به کې راى دهند.
 نامبرده تقاضا کرد که اين برنامه ها بايد به مناطق دوردست نيز گسترش داده شود تا باشندگان آن مناطق، به ارزش اشتراک در انتخابات پى ببرند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.