Add new comment

Taliban seize Baghlan police training centre

پلخمرى (پژواک،٢٦ثور٩٤): معاون شوراى ولايتى بغلان ميگويد که يک مرکز نظامى پوليس درساحۀ دند غورى مرکز اين ولايت، به دست طالبان سقوط نموده است.
فيروزالدين ايماق، به آژانس خبرى پژواک گفت که مرکزنظامى موسى خان، در سه روز اخير تحت محاصرۀ مخالفان مسلح قرار داشت تابالاخره شام روز گذشته سقوط نمود.
وى افزود که مخالفان مسلح ١٥ ميل کلاشنکوف، يک ماشيندار پيکا، يک موتر رينجر و مهمات اين مرکز را به محل ديگرى انتقال داده اند.
معاون شوراى ولايتى علاوه کرد که ١٥پوليس ملى و محلى که دراين مرکز درمحاصره بودند، با وساطت موسفيدان بيرون شده و مرکز رابدون مقاومت تخليه کرده و يک پوليس را که در درگيرى روز گذشته مجروح شده بود، با خودبيرون نموده اند.
ايماق گفت: "باوجودى که مابه مقامات بغلان و وزارت داخله گفتيم که اين مرکز نظامى اهميت استراتيژيک دارد و شاهراه بغلان-مزار شريف را تهديد ميکند؛ اما به مرکز کمک نرسيد و سقوط نمود."
محمد زکريا باشندۀ قريۀ چنزيى دندغورى گفت که طالبان، سلاح ومهمات مرکز را به ساحۀ کندهارى ها انتقال داده اند.
وى افزود: "ما در سه روز گذشته، از خانه هاى خود برآمده نمى توانستيم و طالبان و دولت، سريکديگر فير ميکردند. حالى وضعيت آرام اس؛ مگر مردم هنوزهم جرئت نمى کنن که از خانه هاى خود برآين."
درسايت انترنتى طالبان مسلح آمده است که با تصرف مرکز نظامى موسى خان، تمام سلاح و مهمات به دست آنها افتاده و در جريان درگيرى پنج عسکربه قتل رسيده، هشت تن مجروح گرديده و سه عسکر در حالت مجروح، اسير شده اند.
اما عبدالقديم نيازى معاون سرپرست ولايت بغلان ميگويد که اين مرکز نظامى را به شکل تاکتيکى و اينکه به نيروهاى امنيتى و مردم تلفات وارد نشود، رها نموده اند.
وى به پژواک گفت: "امروز مسوولان نظامى و مُلکى، جلسۀ فوق العاده داشتيم و فيصله کرديم که مراکز نظامى تقويت، اکمال و تجهيز شوند و به خاطر تصرف ساحات از دست رفته؛ نيروهاى نظم عامه، قطعات خاص، پوليس قوماندانى امنيه و اردوى ملى هماهنگ شده اند."
نيازى علاوه کرد که نيروهاى مستقردرآن ولايت، به نيروى کمکى و قوۀ هوايى نياز دارند واين موضوع را با وزارت هاى دفاع و داخله مطرح نموده اند و اگر اين کار نشود، بغلان وضعيت خوبى نخواهد داشت.
اين درحالى است که به تازگى صفدر محسنى رييس شوراى ولايتى بغلان، ادعا کرده بود که مقامات اين ولايت دراجلاس نظامى فيصله کرده اند که علاوه برساحات از دست رفته، برخى مناطق ديگر را نيزبه مخالفان مسلح واگذار کنند، که اين به معناى سقوط بغلان خواهد بود.
اما مقامات امنيتى گفته اند که عمليات برضد مخالفان مسلح ادامه دارد وهيچ معامله اى با آنان صورت نگرفته است.
 مسوولان امنيتى دراوايل هفتۀ گذشته، ادعاى کشته شدن٥٠ مخالف مسلح و جراحت ٣٠تن ديگر در ولسوالى هاى بغلان مرکزى، دهنۀ غورى و دندغورى مربوط پلخمرى مرکز ولايت بغلان رانموده؛ اما طالبان مدعى بودند که ۹ قرارگاه، ۲۲پوسته امنیتی و ۳۲ قریه به تصرف آنان درآمده و ده ها تن از نيروهاى دولتى کشته و زخمی شده اند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.