Add new comment

Taliban kidnap tens of passengers in Paktia

گرديز (پژواک، ٢٦ ثور٩٤):  قوماندان امنيۀ پکتيا مى گويد که در نتيجۀ عمليات، برخى افراد اختطاف شده رها گرديده اند؛ اما طالبان مى گويند که افراد متذکره به ميل آنها رها شده اند.
 مسوولين محلى قبلاً گفته بودند که طالبان مسلح، ده ها مسافر را صبح امروز (٢٦ثور) از ولسوالى سيدکرم اين ولايت از موتر پياده کرده و با خود برده اند.
مل پاسوال زلمى اورياخيل، قوماندان امنيۀ پکتيا به آژانس خبرى پژواک گفت که بعد از وقوع رويداد، نيروهاى امنيتى در منطقه عمليات را آغاز نمودند.
نامبرده افزود که در جريان عمليات، شمار زيادى از افراد ربوده شده آزاد گرديده اند که زنان و اطفال نيز در آن شامل اند.
اما قوماندان امنيه گفت که شش تن اکنون نيز در اسارت مخالفين مسلح به سر مى برند که آنها درسدد رهايى شان هستند.
از جانب ديگر، ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان گفت که بعد از تحقيقات، برخى افراد را رها نموده اند.
نامبرده به پژواک گفت که اکنون ١٩ تن نزد آنها به سر مى برند که ٩ تن ايشان کارمندان بلندرتبۀ دولت اند و تحقيقات از افراد ديگر نيز جريان دارد.
 از سوى ديگر، محمد الرحمن قادرى منشى شوراى ولايتى پکتيا که خود باشندۀ اين ولسوالى است، به پژواک گفت که اکنون نيز عمليات در منطقه دوام دارد و فيرهاى انفرادى نيز صورت مى گيرد.
نامبرده پذيرفت که طالبان مسلح، برخى افراد را رها نموده اند.
قادرى، رقم افراد ربوده شده را ده ها تن عنوان نموده و افزود که صبح امروز، صدها جنگجوى مسلح در منطقۀ متذکره، به شاهراه ريخته بودند و  وسايط را تلاشى مى نمودند.
نامبرده افزود که تلاشى يادشده چند ساعت دوام يافت و افراد مسلح؛ از ٣٠ واسطه، ده ها مسافر را با خود بردند، که سرنوشت شان تا کنون معلوم نيست.
رحيم گل، يک تن از باشندگان منطقه و شاهد عينى رويداد، به پژواک گفت که صدها فرد مسلح، صبح وقت، بر شاهراه ايستاده بودند و موترها را به گونۀ منظم تلاشى مى کردند.
 قرار گفته وى، جنگجويان مسلح بعد از تلاشى، ده ها تن را با خود برده اند.
نامبرده گفت زمانيکه افراد مسلح رفتند، نيروهاى امنيتى چند ساعت بعد به ساحه رسيدند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.