Add new comment

مسؤلان هرات: چند صد تن از زندانیان خطرناک به کابل انتقال داده شدند

هرات (پژواک۲۴ ثور۹۴): مدیر زندان‌ هرات می‌گوید که ۳۷۰ تن از زندانیان زندان مرکزی این ولایت که تهدیدی جدی علیه امنیت کشور به شمار می‌آمدند، به کابل انتقال داده شده‌اند.
عبدالله عزیزی مدیر زندان مرکزی هرات به آژانس خبری پژواک گفت که این تعداد زندانی در یک هفته اخیر در قالب چند گروه به زندان پل چرخی منتقل شده‌اند.
وی گفت: (( براساس فیصلهٔ شورای امنیت ملی و وزارت امور داخله کشور آن عده از زندانیانی که تهدید جدی در برابر امنیت داخلی کشور بوده‌اند، در این فهرست قرار گرفتند. ((
عزیزی افزود: «براساس فهرست زندانیان که از سوی ریاست امنیت ملی و وزارت داخله تهیه شده بود، ۳۷۰ تن واجد شرایط انتقال شناخته شدند.  «
مدیر زندان‌ هرات گفت: (( این افراد به جرم اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی محکوم شده و از جمله تروریست‌ها و آدم ربایان بودند.))
بر پایه معلومات این مسؤل محلی، روند انتقال این گونه زندانی‌ها تکمیل شده است و این اداره منتظر هدایات بعدی ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت امور داخله است.
اما غلام حبیب هاشمی، عضو شورای ولایتی هرات با استقبال از این اقدام گفت که زندان هرات به مکانی تبدیل شده بود که از داخل زندان فعالیت‌های تروریستی سازمان دهی می‌شد.
وی افزود: ((اگر در این زندان مدیریت درست وجود می‌داشت هیچ گاهی زندانیان از داخل زندان به بیرون ارتباط برقرار نمی‌کردند؛ در زندان نباید امکاناتی از قبیل موبایل ویا اسلحه سرد در اختیار زندانیان باشد یک سوال برای ما هم خلق شده که چطور از داخل زندان حملات تروریستی رهبری می‌شد.))
شماری از باشنده گان هرات نیز از این اقدام استقبال کرده و آن را در راستای تامین امنیت این ولایت مهم خواندند.
سیدشریف یک تن از دوکانداران در دروازه ملک گفت: «کار خوبی است که زندانی‌های خطرناک را از هرات به کابل بردند از یک طرف این باعث می‌شود که تروریست‌ها دست از ترور بردارند و از طرف دیگر امکان فرار این افراد کم می‌شود.  «
عبدالحق ناصری یکی دیگر از باشندگان این شهر نیز گفت: «باید حکومت با افراد به صورت جدی برخورد کند و آنان را از داشتن امکاناتی که در زندان هرات داشتند محروم نماید تا دیگر نتواند به فعالیت‌های تروریستی ادامه دهند. «
 این تعداد زندانی «خطرناک» در حالی از هرات به کابل انتقال داده می‌شوند که یک ماه قبل پنج تن از متهمان به فعالیت‌های تروریستی که از سوی پولیس بازداشت شده بودند، گفتند که از داخل زندان این ولایت به آنان دستور داده می‌شد.
 در زندان هرات ۳۲۳۰ تن نگهداری می‌شوند که بیشتر ۱۰۰ تن آنان زن هستند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.