Add new comment

رييس شوراى ولايتى: پوليس محلى در جنگ بغلان مقصر است

پلخمرى(پژواک،١٢ثور٩٤): همزمان باآنکه نيروهاى دولتى و مخالفان مسلح ادعاى واردکردن تلفات بريکديگر در ولايت بغلان را نموده اند، رييس شوراى ولايتى، پوليس محلى را در جنگ مقصر دانسته و خواستار تجديد نظر دولت در مورد اين نيروها گرديده است.
مسوولان امنيتى ميگويند که از سه روز بدينسو، درگيرى ها در ولسوالى هاى بغلان مرکزى و دهنۀ غورى و منطقۀ دندغورى پلخمرى مرکز ولايت بغلان ادامه دارد.
مل پاسوال امين الله امرخيل  قوماندان امنيۀ ولايت بغلان ميگويد که تاحال٣٥ مخالف مسلح به شمول يک قوماندان آنها به نام خليل وردک، در بغلان مرکزى از پادرآمده و ١٨ تن ديگر جراحت برداشته است.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که در ولسوالى دهنۀ غورى نيز سه مخالف مسلح کشته شده و دوتن ديگر مجروح گرديده است.
امرخيل علاوه نمود که پوليس محلى از ٩ پوستۀ امنيتى در بغلان مرکزى ويک پوسته دهنۀ غورى، به شکل تکتيکى عقب نشينى کرده است.
اما قوماندان امنيه افزود که قطعات خاص پوليس وزارت داخله، از کابل به کمک نيروهاى امنيتى شتافته و چهارپوستۀ امنيتى از دست رفته، صبح امروز در بغلان مرکزى ازتصرف مخالفان مسلح خارج شده است.
به گفتۀ وى، درگيرى درمناطق وردک ها و احمدزى هاى دند غورى نيز ادامه دارد و از تلفات و خسارات ناشى از آن، تا هنوز معلومات دردست نيست. دراين درگيرى ها به نيروهاى امنيتى و مردم ملکى آسيب نرسيده است.
اما ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان ميگويد که ١٣ پوليس محلى، در ولسوالى بغلان مرکزى کشته شده و ١٠ پوستۀ امنيتى به تصرف درآمده است.
به گفتۀ وى، طالبان چند پوسته را که ضرورت نمى ديدند، آتش زده اند.
صفدر محسنى رييس شوراى ولايتى بغلان گفت درگيرى ها به حدى نبوده که مخالفان مسلح پيشروى نمايند؛ صرف پوليس محلى از چند پوسته در بغلان مرکزى عقب نشينى نمود که اين پوسته ها دوباره توسط پوليس ملى تصرف شده است.
وى افزود که دولت بايد در مورد پوليس محلى تجديد نظر کند يا آنها را در پوليس ملى جذب کند و يا بجاى شان پوليس ملى را مستقر نمايد.
رييس شوراى ولايتى علاوه کرد: "طالبان با آغازجنگ در ولايت کندز ميکوشيدند که حملات تهاجمى دربغلان را نيز راه اندازى نموده و شاهراه کندز- بغلان را مسدود نمايند؛ اما با ناکامى مواجه گرديده اند."
محسنى گفت که مردم بغلان به شمول قوماندانان سابق جهادى، بسيج شده و درصورت ضرورت، با نيروهاى امنيتى شامل اردو، پوليس وامنيت ملى که فعلاً با مخالفان مسلح مصروف جنگ اند، همکارى ميکنند.
از سوى ديگر، ارباب غلام يکتن از متنفذين منطقۀ شفيع خيل بغلان مرکزى گفت که در سه روز اخير مردم در محاصرۀ جنگ قرار داشته و با مشکلات دست و پنجه نرم مى کنند.
وى افزود: "طرفين درگيرى ازسلاح ثقيل وخفيف استفاده ميکنند و مردم از خانه هاى شان بيرون آمده نمى توانند وبا کمبود مواد غذايى مواجه اند."
اين متنفذ علاوه کرد که آنها هنوز از تلفات مردم ملکى چيزى نمى دانند و دولت ومخالفان مسلح، بايد به مردم آسيب نرسانند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.