Add new comment

قوماندان امنیه و آمر اداری ولسوالى پشتونکوت مجروح گرديد

ميمنه (پژواک،١٠حمل۹٤): پنج تن به شمول قوماندان امنیه ولسوالی پشتونکوت فارياب، براثر درگیری ذات البينى و برخورد فزیکی جراحت برداشت و يک پوليس توسط افراد مسلح کشته شد.
عبدالقدیر قادری ولسوال پشتونکوت میگوید که ظاهر رحمانی، ازجانب وزارت امور داخله به عنوان آمر اداری قوماندانی امنیه پشتونکوت مکتوب آورده؛ اما وی با مخالفت ها رو به رو گردید.
وی به آژانس خبرى پژواک گفت که موضوع، بین هردوى اين مقام امنيتى بوده و نمى تواند که بيشتر ازاين معلومات بدهد.
سمونوال نجیب الله قوماندان امنیه پشتونکوت ادعا کرد که رحمانی را دیروز به کارش معرفی نمود؛ اما امروز با تعدادی از افراد مسلح وارد دفتر شده به فیر و خلع سلاح پولیس پرداخت.
وى افزود که پس از آنکه ازاثر شلیک رحمانی، دو پولیس و خودش از ناحیه پیشانی زخم برداشته، ظاهر را با دو نفرش خلع سلاح کرد و بقیه افرادش فرار نمودند.
قوماندان امنیه پشتونکوت مدعى است که رحمانی، قبلاً معاون حوزه اول امنیتی شهرميمنه بود وسال گذشته  درکشتار افرادبیگناه، آتش زدن منازل مردم آقدره، تحت زغن و قلعه نیاز بیک پشتونکوت با افراد تحت فرمان  پدرش غلام قادر رحمانی که از قوماندان سابق جهادی است، دست داشت.
سمونوال نجیب گفت که ده ها شکایت علیه ظاهررحمانی و پدرش به وزارت داخله و ریاست جمهوری صورت گرفته وحکم گرفتاری وی از سوی رییس جمهور صادر گردیده؛ اما کسی توان بازداشت وى را ندارد.
 وی افزود که ظاهر رحمانى، پس ازآنکه ازحوزه اول برکنارگردید، دوموتر رینجر و بیش از ١٥ میل سلاح پولیس را با خود برد و تاحال در اختیارش است؛ اما چنین مجرم متکرر دوباره مکتوب تقرری آورده با رقبایش و بازماندگان کشته شدگان مواجه گردیده است.
اماظاهررحمانی گفت که وى براساس مکتوب وزارت داخله به عنوان معاون قوماندانی امنیه پشتونکوت معرفی شده است.
وى ادعا کرد: "من در دفتر کارم نشسته بودم که نجیب قوماندان با افرادمسلح غیرقانونى وابسته به شمال قوماندان مربوط جنبش و رحمت الله ترکستانی رییس شورای ولایتی قبلی، بالایم حمله نمود و مرا مورد لت و کوب قرار دادند."
رحمانی گفت که سرش جراحت شدید برداشته، ٢٠ کوک خورده و یک محافظش نیز مجروح گردیده است.
وی افزود که با کسی مشکل ندارد؛ اما قوماندان نجیب به دستور ترکستانى از دستور وزارت داخله سرکشی ميکند.
اما رحمت الله ترکستانی رییس قبلی و عضو کنونی شورای ولایتی گفت که افراد مسلح ندارد و از موضوع اصلاً آگاه نیست؛ آنچه از مسوولین امنیتی فاریاب شنیده، بازماندگان کسانیکه توسط غلام قادر رحمانی وظاهررحمانی یکسال قبل کشته شده، خانه های شان حریق وچپاول گردیده بودعلیه تقرر رحمانی مخالفت نموده اند.
ترکستانی افزود که حکم بازداشت قادر رحمانی و ظاهر رحمانی از سوی حامد کرزی رییس جمهور قبلی و نیز ازجانب رییس جمهور کنونی صادر شده؛ اما آنها میخواهند با جابجا شدن در پُست های امنیتی از تعقیب عدلی و قضایی مصوون باشند.
عبدالستار بارز معاون ولايت فارياب از ارايۀ معلومات خوددارى نموده، گفت که به آمر امنیت قوماندانی امنیه وظیفه سپرده شده که  در پیوند به اين رویداد با رسانه ها صحبت کند .
اما سمونوال توریالی بشریار آمر امنیت قوماندانی امنیه فاریاب گفت که وزارت داخله گفته است که در مورد این موضوع با رسانه ها صحبت نکند.
سید عبدالباقی هاشمی رییس شورای ولایتی فاریاب گفت که دررابطه به رویداد پشتونکوت جلسه فوق العاده کمیته امنیتی برگزار گردیده وفیصله شدکه موضوع توسط هیئت باصلاحیت بررسی، افراد متخاصم از وظایف سبکدوش و به څارنوالی معرفی گردیده  و فرد دوم در جاى شان گماشته شود.
وی افزود که در این جلسه تاکیدشد که افراد مسلح غیرقانونى توسط نیروهای مشترک امنیتی از داخل شهر بیرون ساخته شوند .
رییس شورای ولایتی ازدولت خواست که افراد قانوان شکن را از نهاد های امنیتی بیرون نماید.
برخی از شهروندان میمنه مرکز فارياب با انتقاد ازحکومت میگویند که ، هنوز بحث تقسیم کابینه تکمیل نگردیده ورهبران حکومت با نصب افراد مورد نظرشان در پُست ها وضعیت امنیتی را بحرانى میسازند.
عبدالسلام یکی از معلمین لیسه های شهر ميمنه به پژواک گفت که ، در اطراف قوماندانی پشتونکوت ،پوهنتون، لیسه ابوعبید ، نسوان افغانکوت، لیسه آیدین و چندادارۀ دولتی وجود دارد که با شنیدن صدای درگیری ها همه وحشت زده شده اکثراً به خانه های شان رفتند.
در يک رويداد ديگر، یک پولیس توسط افراد مسلح به قتل رسید.
ولسوال پشتونکوت گفت که مُحب الله پولیس قوماندانی امنیه فاریاب از پوسته امنيتى منطقه ینگی قلعه پشتونکوت، میخواست به نوبت خانه اش برود که به دام طالبان افتاده و به قتل رسیده است.
یک منبع امنیتی که نخواست نامش گرفته شود گفت که  این پولیس شام گذشته ربوده شده و صبح امروز در منطقه ینگی قلعه در ساحه خواجه موسی تیرباران شده است.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.