Add new comment

‌به حمایت از نیروهای امنیتی بیناد خیریه "سرباز" ايجاد ميشود

میمنه (پژواک،٢٧ حوت٩٣): مردم اندخوى ولايت فارياب از نيروهاى امنيتى تقدير نموده، گفتند که اين نيروها توانستند که امنیت انتخابات را تامین نموده وعمليات ها را علیه مخالفان مسلح رهبری نمایند.
اين تقديردرمحفلى صورت گرفت که درآن صدهاتن به شمول ولسوالان، متنفذین، برخی ازاعضای ولسی جرگه، شورای ولایتی و جوانان اندخوى شرکت کرده و برخی ازآنها لباس نظامی به تن کرده، دسته های گل به افسران و سربازان اهداء نمودند.
اندخوی، يک ساحۀ وسيع شامل ولسوالى هاى اندخوى قرمقُل، خانچارباغ و قُرغان بوده و با ترکمنستان سرحد دارد.
بشیر احمد ته ینج نماینده مردم فاریاب در ولسی جرگه گفت: "وجیبه خود میدانیم از نیروهای امنیتی حمایت و پشتيبانی نماییم؛ زیرا آنها توانستند امنیت انتخابات را تامین نموده و پس از گرفتن مسوولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی، عملیات ها را به خوبی علیه مخالفان مسلح رهبری نمایند."
وى افزود که ‌به حمایت ازنیروهای امنیتی یک گروپ پارلمانی ایجاد گردیده و این گروپ طرح ایجاد بیناد خیریه "سرباز " و مشخص کردن یک روزرا به نام سربازدر تقویم کشور به شوراى ملى مطرح نموده و اميد است که اين بنياد به زودى ايجاد گردد.
اين عضو ولسى جرگه علاوه نمود که با ایجاد اين بنیاد، برای تداوی سربازان مجروح، کمک جمع ميشود و نام سربازدرتقویم کشوردرج ميگردد.
سلطان سنجر ولسوال اندخوی گفت که مردم اندخوى از دفاع مستقلانه، عملکرد و قهرمانی نیروهای امنیتی افغان که به تنهایی توانستند از استقلال،‌ تمامیت ارضی و نوامیس ملی حراست نمایند ستایش کرده، حمایت خویش را از آنها اعلام داشتند .
باآغاز سال ٢٠١٥ نيروهاى امنيتى افغان، مسووليتهاى  امنيتى را در سراسرکشور، مستقلانه به دوش گرفته اند.
ماموريت جنگى١٣ سالۀ  آيساف تحت رهبرى ناتو، در پايان سال ٢٠١٤ ميلادى در افغانستان رسماً پايان يافت و ماموريت "حمايت قاطع" ناتو که شامل همکارى، آموزش و مشوره  به نيروهاى امنيتى افغان است، آغاز شده است.
سمونوال علی محمد قوماندان کندک دوم پولیس سرحدی، گفت: "تشویق و پشتيبانی مقامات محلی، ‌نمایندگان مردم، متنفذین و جوانان ما را وا میدارد که همیشه در برابر دشمن در سنگر تا آخرين قطره خون قرار داشته باشیم."
محمد نسیم پولیس قوماندانی امنیه اندخوی گفت که امروز خوشحال  است که مردم با اهدای شاخه های گل از آنها تحسین و پشتيبانی کردند و تعهد میسپارد که تا دم مرگ عليه دشمنان مردم و وطن مى جنگند.
اين سربازکه پنج عضو خانواده داردگفت: "ده سال است پولیس هستم و از آنهايی که در صف مخالفین هستند ویا در کشورهای همسایه میروند، میخواهم در کنار مردم خود باشند و خدمت کنند."

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.