Add new comment

شورای ولایتی هرات: وضعیت امنیتی بهبود یافته است

هرات (پژواک، ٢٣ حوت٩٣): اعضای شورای ولایتی هرات می گویند که با تقرر عبدالمجید روزی به حیث قوماندان امنیه، وضعیت امنیتی این ولایت در دو ماه گذشته بهبود یافته است.
شورای ولایتی، امروز نشستی را به هدف بررسی اوضاع امنیتی هرات راه اندازی کرده بود.
کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات، به خبرنگاران گفت که چهار ماه پیش، هرات هر روز شاهد یک رویداد تلخ بود؛ اما با تغییر در رهبری امنیتی، وضعیت این ولایت نسبت به گذشته "به مراتب بهتر" شده است.
علیزايی، از کارکرد پاسوال عبدالمجید روزی سرپرست قوماندانی امنیه هرات ستایش نمود و گفت که بررسی هايی که آنان از سطح ولایت هرات داشته اند، نشان می دهد که پولیس این ولایت دستاوردهای زیادی داشته اند.
به گفتۀ او، در این مدت یک گروه آدم ربای هشت نفری، ١٥ قاچاقبر، ٢١ دزد، شش قاتل و دو تروريست بازداشت و یکتن از قوماندان مشهور طالبان به نام قاری سمیع کشته شد، که تاثير مثبتى بر وضعيت امنيتی گذاشته است.
محمد مهدی حدید عضو شورای ولایتی هرات نیز کارکرد نیروهای امنیتی در جریان دو ماه گذشته را قابل قدر دانسته و گفت که در این مدت زمانی، از طرف شب اوضاع شهر را بررسی کرده و دریافته اند که نیروهای امنیتی، برای تامین امنیت بسیار جدی عمل می نمایند.
به گفتۀ او نیروهای امنیتی، از طرف شب موترهايی را که در شهر تردد می کنند، به گونۀ جدی بررسی می کنند و این امر، کمک می کند که تروریستان جرئت نکنند، آزادانه فعالیت خود را انجام بدهند.
در همین حال، شماری از شهروندان هرات نیز از وضعیت امنیتی هرات راضی اند؛ اما می گویند اگر نیروهای امنیتی غفلت نکنند، مختل کردن امنیت از سوی مخالفین کار آسانی نیست.
سُمیه ولی زاده یک تن از شهروندان هرات گفت: "در این اواخر امنیت ولایت هرات بهتر شده؛ اما خواست ما از مقامات همین است که این وضعیت در کوتاه مدت نباشد، باید همچنان ادامه پیدا کند".
وحیده صمدی یکتن دیگر از شهروندان هرات گفت که در این اواخر، سطح جرایم به ویژه ترورها کاهش یافته و این نشان می دهد که قومندان امنیه، با جدیت برخورد می کند و اوضاع بهتر شده است.
اما او افزود که دولت، باید در برابر متخلفین جدی عمل کند و کسانی را که بازداشت می شوند، نگذارند با دادن رشوه آزاد شوند.
مقام های قوماندانی امنیه هرات می گویند که آنان به تلاش های خود ادامه می دهند تا برای شهروندان امنیت بهتر را تامین کنند.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.