Add new comment

60 rebels eliminated in Zabul offensive

قلات (پژواک، ١٢حوت٩٣): مقامات می گویند که در عملیات نظامی که به هدف رهای افراد ربوده شده در ولایت زابل آغاز گرديده است، تا کنون ٦٠مخالف مسلح کشته و زخمی شده اند.
افراد ناشناس مسلح، هفته گذشته ٣٠تن از مسافران را، از یک بس مسافربری نوع ٣٠٣در منطقه کندى پشت ولسوالی شاه جوی ولایت غزنی ربودند.
مقامات محلی گفته بودند که این افراد، از ایران عودت نموده و توسط یک بس شرکت ترانسپورتی و مسافربری غزنی پیما، از ولایت هرات به کابل می آمدند.
حاجی عطا جان رئیس شورای شورای ولایتی زابل ميگويد که از نیمۀ دیشب تا کنون، عملیات نظامی در ولسوالی خاک افغان آغاز شده است.
وی به آژانس خبری پژواک گفت: "به اساس معلومات نیروهای امنیتی، تا کنون ٦٠مخالف مسلح کشته و زخمی شده؛ اما این معلوم نیست که این افراد مربوط گروه داعش و طالبان است یا کدام گروه دیگر."
مل پاسوال غلام سخی روغ لیونی قوماندان امنیه زابل گفت که این عملیات، تا پس از ظهر امروز موفقانه جریان داشت و تا کنون دستاوردهای خوبی دارد.
قبلاً روغ لیونی به پژواک گفته بود که این عملیات، ساعت ٣ شب گذشته در ولسوالی خاک افغان آغاز شده بود.
وی اضافه کرده بود که نیروهای خاص، با استفاده از هلیکوپتر به ولسوالی مذکور پیاده شده و جنگ شدید را آغاز نموده اند.
به اساس معلومات روغ لیونی، تا کنون در این عملیات ٣٢فرد مسلح مخالف کشته شده؛ اما از افراد ربوده شده معلومات در دست نیست.
یک منبع دیگر امنیتی که از گرفتن نامش خودداری کرد، به پژواک گفت که در این عملیات، جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه قندهار و سایر نیروهای آن ولایت شرکت نموده اند.
 سخنگویان طالبان مسلح، تا کنون در این مورد از کدام منبع رسمی عکس العمل نشان نداده اند؛ پژواک تا کنون دو بار به آدرس طالبان با استفاده از پست الکترونیکی پیام فرستاده؛ اما از سوی آنان جوابى دریافت نکرده است

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.