Add new comment

MP wants security forces better equipped

سرپل (پژواک ٢ حوت ٩٣ ): يکتن از نمایندۀ هاى مردم سرپل در ولسی جرگه که بخاطر حمایت از نیروهاى امنيتى، با بر تن کردن لباس نظامی در خط اول جنگ از این نیروها بازدید نموده، از دولت خواست تا نيروهاى امنيتى را بيشتر تجهيز نمايد.
ولایت سرپل که اکنون از چند روز به این طرف، بیشتر مورد حملات مخالفین مسلح دولت قرار میگیرد که در مقابل نيروهاى امنيتى، حدود يک هفته قبل (٢٧ دلو) عمليات گسترده بنام "فتح" را در مناطق آسيب پذير اين ولايت آغاز نموده که تا الحال جريان دارد.
سید انور سادات وکیل مردم سرپل در ولسى جرگه که امروز ٢ حوت در خط اول جنگ با بر تن کردن لباس نظامی از خط اول جنگ در قریۀ بلغلی مربوط مرکز ولايت دیدن کرد، هدف سفرش به اين قريه، روحیه بخشیدن به نیروهای امنیتی عنوان کرد.
قریۀ بلغلى مربوط شهر سرپل مى باشد که در ١٨ کيلومترى اين شهر قرار دارد.
وى در حالى که از خط اول جنگ ديدن ميکرد، به آژانس خبرى پژواک گفت: "هدف از آمدن من به قریۀ بلغلی این است که میخواهم به مردم ثابت کنم که ما وکلای شما در کنار شما هستیم و همچنان به نیروهای امنیتی همگام هستیم، برای مبارزه با هراس افگنی در مقابل کسانی که خود را به هر نامی داعش و یا طالب یاد میکنند."
موصوف ادعا کرد که دولت اراده ی قوی در مبارزه با هراس افگنی ندارد؛ باوجود که آنها بار بار این موضوع را به گوش مقامات امنیتی رسانده اند که نیروهای امنیتی سرپل را تجهیز کنند؛ اما دولت به این امر توجه نداشته است.
موصوف ميگويد، اين درحاليست که طالبان با بدست آوردن امکانات نیروهای امنیتی در کمین غافلگیرانه ی نیروهای اردو در درۀ علف سفید و تسلیم شدن تعدادی پولیس های محلی تجهیز شدند.
اين رويداد، سه ماه قبل در منطقه ياد شده که در ٣٠ کيلومترى شهر سرپل قرار دارد، رخ داده بود.
سادات عضو ولسى جرگه از دولت خواست تا بخاطر مقابله با مخالفين مسلح نیروهای امنیتی را تجهیز کند.
منطقۀ بلغلی که چند روز قبل در تصرف مخالفین قرار گرفته بود و حال این منطقه از وجود مخالفین پاکسازی شده است و مردم محل نیز با همکاری نیروهای امنیتی بخاطر دفاع از این قریه، سلاح برداشته و در مقابل طالبان می جنگند.
شماری آنها که در حال حاضر در پهلوی نیروهای امنیتی بخاطر دفاع از مناطق شان یکجا با آنان با مخالفین مسلح دولت می جنگند، میگویند: تا آخرین قطرۀ خون در وجود شان، از مردم، قریه و مناطق شان با مخالفين می رزمند.
محمد عظیم سرمعلم مکتب ابراهیم ادهم و يکتن از باشنده گان منطقۀ بلغلى به آژانس پژواک گفت که بخاطر حفاظت از قریه و مردمش سلاح را برداشته و با طالبان می جنگند.
موصوف ميگويد: "ما در پهلوی کارهای مکتب داری بخاطر دفاع از مردم، خانه و کاشانه خود با دشمنان وطن میجنگیم."
وى به مردم سرپل اطمینان می دهد تا آخرین قطرۀ خون خود از قریه و مردمش دفاع خواهد کرد.
در این حال، سمونیار فیض محمد قوماندان قطعۀ خاص که در این عملیات شرکت دارد، به مردم ولایت سرپل اطمینان میدهد که تا آخرین قطره خود در وجودش از مردم دفاع خواهد کرد.
وی میگويد: ((طالبان هیچگاه توان مقاومت و رویارويی را با نیروهاى امنیتی ندارند؛ آنها صرف در بعضی موارد با جاگذاری ماین ها و کمین ها به نیروهاى امنیتی آسیب میرسانند.))
گفتنيست که همراه با سيد انور سادات، يک تعداد از محاسن سفيدان و متنفذين قومى محل نيز همراه بود.
موصوف از فداکاری ها و شجاعت نیروهای شامل عملیات تقدیر و تمجید نموده و پول معاش ١٥ روزۀ خود را به نيروهاى امنيتى توزيع نمود.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.