Add new comment

Faryab public order police yet to get 5 months stipend

ميمنه (پژواک،‎٢٩دلو٩٣): منسوبین قطعۀ پنجصدنفری محافظت عامه مستقر در ولسوالی غورماچ فارياب، ازعدم پرداخت معاش پنج ماهۀ شان شکایت نموده هُشدار میدهند که اگر تاچند روز دیگر حقوق آنها داده نشود، وظیفه را ترک خواهند کرد.
سمونوال گل محمد قوماندان قطعۀ محافظت عامۀ فارياب میگوید که اين قطعه، چهار سال قبل به هدف تامين امنيت کارکنان شرکت سرکسازى شاهراه قيصار فارياب و لامان هرات توظيف بود و بعداز آنکه کاراين سرک درقسمت فارياب توسط چينايى ها تکميل شد، اين قطعه مسووليت امنيت شاهراه را به دوش دارد.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که نزدیک به پنج ماه است که معاش پرسونل قطعۀ محافظت عامه پرداخته نشده و اگر تا چند روز دیگر حقوق آنها داده نشود، ترک وظیفه خواهند کرد.
سمونوال گل محمد افزود که ولسوالی غورماچ، یک منطقه کاملاً ناامن است ودر بيش از یکسال ٧١ سرباز اين قطعه، در جنگ با طالبان مسلح کشته شده و ده ها تن مجروح گردیده اند.
محمد شاه یک سرباز قطعه محافظ عامه نيز گفت که با قبول خطر مرگ حاضر شده است که بخاطر تامين امنيت، در برابر ١٣هزار افغانی معاش در خط مقدم جبهه ایفای وظیفه نماید؛ اما پنج  ماه میشود  که حقوق خود را دریافت نکرده است .
وی گفت افزود که فامیلش بخاطر امرار معیشت، از مردم قرض میگیرد و وى از تهی دستی، طی پنج ماه نتوانسته به ديدن خانواده اش برود.
اين سرباز افزود: "اگردولت به زودی معاش ما ره ندهد، وظيفه را ترک ميکنم و بخاطر پيدا کردن نفقه به ايران ميروم."
قوماندان قطعه محافظت عامه گفت که معاش آنها به عهده وزارت فوايد عامه است؛ زیرا اين قطعه غرض تامین امنیت کارگران شرکت سرکسازی که قرار بود شاهراه حلقوی قیصار ـ لامان را بسازند، توظيف شده اند.
وى افزود که موضوع عدم پرداخت حقوق منسوبين اين قطعه را به والی فارياب، وزارت داخله و معاون اول رییس جمهور مطرح نموده؛ اما هنوز پاسخ مثبت دریافت نکرده اند.
اما محمد الله بتاش سرپرست ولایت فاریاب گفت که حل مشکل اساسی، عدم پرداخت معاش پرسونل قطعه محافظت عامه نزد وزارت های داخله و فوايدعامه است.
وى گفت که بر اساس اظهارات معین قطعۀ محافظت عامه وزارت داخله، شورای امنیت ملى کشور به وزارت مالیه هدایت داده است که یکمقدار پول را غرض اجرای معاشات قطعه به وزارت داخله بدهد؛ اما آن پول هنوز انتقال نیافته است.
پژواک، با دفتر مطبوعات وزارت امور داخله تماس تيليفونى گرفت و آنها پاسخ دراين مورد را به بعد موکول نمودند.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.