Add new comment

Key Taliban figure among 3 dead in Helmand drone strike

لشکرگاه (پژواک، ٢٠ دلو ٩٣): منابع ميگويند که ملا عبدالرووف خادم قوماندان جدا شده از طالبان مسلح در هلمند، در نتيجۀ حمله طيارۀ بى پيلوت کشته شده است.
محمدجان رسوليار معاون والى هلمند، به تاريخ(٢٠دلو) به آژانس خبرى پژواک گفت که اين رويداد، ظهر امروز در منطقۀ اذان ولسوالى کجکى رُخ داده است.
وى افزود که يک طيارۀ بى پيلوت نيروهاى خارجى، بر يک موتر سراچه حمله نموده که سه تن از راکبين آن کشته شده و چند تن ديگر جراحت برداشته است.
به گفتۀ موصوف، معلومات ابتدايى آنها نشان ميدهد که در اين حمله، ملا عبدالرووف خادم  قوماندان محلى جدا شده از طالبان مسلح نيز شديداً جراحت برداشته است.
معاون والى گفت که افراد کشته شده؛ شامل دو طالب وزيرستانى و داماد ملا خادم ميباشند.
اما يک منبع نزديک به طالبان که از ذکر اسمش خود دارى کرد، به پژواک گفت که در اين حمله، ملاخادم همراه با پنج همکار خود کشته شده است.
منبع افزوده است که طالبان، نزد موصوف يک هيئت فرستاده بودند تا وى را بعد از گفتگو دوباره به صفوف خود جذب نمايند.
حاجى شاه ولى يکى از سران قومى ولسوالى کجکې نيز گفت که حملۀ هوايى در منطقه صورت گرفته و تعدادى از افراد کشته و مجروح گرديده اند.
طالبان مسلح، تاکنون در مورد چيزى نگفته اند.
ملا عبدالرووف خادم که در حکومت طالبان به حيث قوماندان قول اردوى هرات و کابل ايفاى وظيفه کرده بود؛ چندى قبل در راس يک گروه مسلح نقاب پوش، به عنوان حاميان داعش به ولسوالى شمالى هلمند رفته بود و گفته مى شد که با داعش ارتباط دارد؛ اما موصوف روابط  خود را با داعش رد کرده بود.
چندى قبل، جنگ ميان ملا خادم و ساير طالبان صورت گرفته بود که بعداً طالبان مدعى شدند که ملا عبدالرووف خادم را با ٤٥ فرد مسلح بازداشت کرده اند؛ اما بعداً دستگيرى او ثابت نشد.
يکى از مقامات بلندرتبۀ حکومتى در هلمند، به ارتباط ملا عبدالرووف خادم گفت که موصوف، يکى از همکاران نزديک ملا محمد عمر رهبر طالبان بود و در اواخر حکومت طالبان، در جنگ هاى شمال دستگير و به امريکا سپرده شد.
منبع افزود که ملام خادم براى مدت هفت سال در زندان گوانتانامو زندانى بود و درسال ٢٠٠٩ ميلادى بعد از رهايى به کابل آورده شد و تحت نظارت حکومت افغانستان قرار داشت؛ اما بعد از چند مدت به شهر کويته فرار کرد و درآنجا به حيث عضو و رييس کميسيون نظامى گماشته شد.
از سوى ديگر، خبرهاى اختلاف وى با طالبان، به تاريخ ١٣ماه عقرب سال جارى خورشيدى به نشر  رسيد.
شمارى از رسانه هاى پاکستانى، همچنان گزارش داده اند که گويا ملا خادم به علت اختلافات ذات البينى طالبان برکنار شده و بعداً به گروه دولت اسلامى(داعش) پيوسته است.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.