Add new comment

Uprising group seizes explosives-laden vehicle

باميان (پژواک، ٧ دلو٩٣): يک موتر مملو از موادمنفجره در ولسوالى شيخ على ولايت پروان، توسط نيروهاى قيام کننده کشف و ضبط گرديد و سه تن در پيوند به آن بازداشت شد.
محمد ياسين سبحان قوماندان نيروهاى قيام کننده که درمخالفت با گروه طالبان قراردارند، به آژانس خبرى پژواک گفت که افراد آنها  حوالى ساعت يک شب گذشته، يک موترمملو از ماين ها و موادمنفجره که از ولسوالى تاله وبرفک بغلان از مسير باميان به ولايت پروان انتقال ميشد، در منطقۀ دهن نرخ ولسوالى شيخ على ضبط کردند.
سبحان گفت سه نفرکه زلمى محمدنور و متين نام دارد و باشنده هاى ولسوالى شيخ على ميباشند،  نيز بازداشت شده اند.
به گفتۀ موصوف؛ تاکنون مشخص نيست که افراديادشده، مربوط کدام گروه مخالفين ميباشند؛ اما بعد از تحقيقات اين موضوع روشن خواهد شد.
منبع که ساعت ٩ صبح روزسه شنبه با پژواک صحبت ميکرد، افزود که موتريادشده درکنارسرک توقف داده شده و تازمان رسيدن تيم تخنيکى؛ شاهراه باميان- کابل به روى ساير وسايط مسدود ميباشد.
سید حسین سنگين شاه يک تن از راننده ها ى مسيرکابل – باميان، به پژواک گفت که از يک ساعت به اين سو، ده ها واسطۀ مسافربرى و باربرى درهردو طرف توقف داده شده اند.
وى از مسوولين محلى خواست که هرچه زودتر تيم تخنيکى به محل رويداد برسد تامشکل حل و راه به روى وسايط بازگردد.
جبهۀ دفاع مردمی (قيام کننده ها) برعلیه طالبان، چهار ماه قبل در این ولسوالى به هدف دفاع از مردم  فعاليت شانرا آْغاز کرده اند.
اين  نیروها پس از آن دست به قیام زدند که دوتن از جوانان شیخ علی در مسیر شاهراه کابل، توسط طالبان به قتل رسيدند.
اما نورآقا سامع ولسوال شیخ علی ولایت پروان، ضبط موتر مملو از موادمنفجره توسط افراد غيرمسوول موسوم به قيام کننده ها را رد کرد.
وى به پژواک گفت که افراديادشده، يک موترکرولا راکه از باميان به کابل ميرفت، به بهانۀ اينکه موادمنفجره درآن جابجا شده، توقف داده و شاهراه را براى دوساعت مسدود کردند.
سامع، بابيان اينکه اين افراد مسلح غيرمسوول، دوتن را گروگان گرفته بودند، به پژواگ گفت که جاده غوربند- بامیان، درنتيجۀ اختلافات قومى، ازساعت ٦ تا ٨ صبح به روى وسايط مسدود بود وبعداً باز شد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.