Add new comment

Pakistan duping world on border trench: Gen. Raziq

کندهار (پژواک، ٤ دلو ٩٣): قوماندان امنیه کندهار می گوید، که حفر خندق بالای خط دیورند فریب دادن جهانیان می باشد و با این نمی شود جلو رفت و آمد هراس افگنان را گرفت.
نامبرده این سخنان را امروز در مقام ولایت کندهار در جواب سوال آژانس خبری پژواک ابراز داشت.
 جنرال عبدالرازق گفت، پاکستان به هدف حفر خندق بالای خط دیورند از کشور های جهان حدود ٧٥٠ میلیون دالر گرفته است و این یک پروژه است.
وی اضافه کرد، در آغاز در ساحه خود بخاطر حفر خندق مخالفت نمود، و گپ تا جنگ هم رسید، اما پس از آن در نتیجه گفتگو ها میان مقامات دولت های افغانستان و پاکستان فیصله شد تا در ٤٠٠ متری آن سوی خط دیورند خندق حفر گردد.
 به گفته وی، پاکستان با حفر خندق بالای خط دیورند  کشور جهان را فریب داده و به آنان نشان میدهد که گویا با حفر خندق جلو رفت و آمد هراس افگنان را می گیرد.
اما وی گفت، که با این نمی شود جلو هراس افگنان را گرفت، بلکه هراس افگنان از مقابل پوسته های امنیتی آن کشور می گزرند و در خاک افغانستان برای خرابکاری میایند.
قوماندان امنیه کندهار در مورد سایر مسائل امنیتی آغاز دو باره گفتگو های امنیتی میان مقامات افغانستان و پاکستان که به تاخیر افتاده شده بود معلومات داده گفت، که هفته قبل با مسوولین نظامی ایالت بلوچستان پاکستان جلسه داشت.
وی اضافه کرد، این سومین جلسه میان مسوولین نظامی افغانستان و پاکستان بود، که در کندهار برگزار شد، قبلاً دو جلسۀ دیگر در تورخم برگزار شده بود، که این پروسه از چهار سال به این سو متوقف شده بود، اما پس از سفر اشرف غنی به پاکستان دو بار این جلسات از سر گرفته شد.
وی بدون دادن جزيیات در مورد این جلسات گفت، امید واریم این جلسات برای پاکستان با اهمیت ثابت شود، تا از این طریق بتوانیم در مورد هر دو طرف خط دیورند پیرامون فعالیت های هراس افگنان معلومات خود را شریک سازیم و با همدیگر همکاری صورت گیرد.
جنرال رازق در مورد موجودیت داعش در جنوب کشور نیر معلومات داد، که این گونه اظهارات تنها جنبه تبلیغاتی دارد و در این جا داعش وجود ندارد.
 وی در مورد وضعیت امنیتی کندهار معلومات داده گفت، که هنوز هم در برخی از نقاط کشور وضعیت امنیتی قابل نگرانی است، اما در کندهار شرایط تبدیل شده است، در میان نیرو های امنیتی این ولایت هماهنگی وجود دارد و آنان توانایی آن را دارند که از مردم، کشور و خاک خود دفاع نمایند.
وی در مورد انتقال مسوولیت ها از نیرو های خارجی به نیرو های امنیتی افغان گفت، که این انتقال در ولایت کندهار در سال ٢٠١٢صورت گرفته بود، در آن زمان برخی از ولسوالی ها تنها توسط نیرو های افغان نگهداری می شد و اکنون هم این کار مانند گذشته به صورت درست ادامه دارد.
اما وی در مورد تهدید هاى امنیتی در ولایت های همجور کندهار چون زابل و هلمند یاد آوری نموده، که به گفته وی پلان امنیتی در زمینه گرفته شده است و هر چه زودتر آغاز می شود.
قوماندان امنیه کندهارخبر داد، که در آینده نزدیک به شمول نیرو های امنیتی ولایت هلمند در کندهار و هلمند عملیات مشترک آغاز می شود، که به اساس آن تمام ساحات از وجود مخالفین مسلح پاک می شود.
وی به طور جدی در رابطه به جلوگیری از کشت کوکنار گفت، که اگر از کشت کوکنار جلوگیری نشود، در سال روان جنگ ها  کسترش پیدا می کند، چرا که ٧٠ فیصد عواید کشت کوکنار مصارف جنگ مخالفین مسلح را تشکیل میدهد.
جنرال رازق در مورد کشتار های مرموز و هدفی معلومات داده گفت، که مخالفین مسلح در فصل گرمی جنگ را در ولسوالی ها به پیش می برند، اما در فصل زمستان تاکتیک شان را تغییر می دهند و در شهر ها دست به کشتار های هدفی و گروهی می زنند.
وی گفت، به همین هدف در آن سوی خط دیورند برای مخالفین مسلح از سوی استخبارات آموزش داده می شود و تفگچه های بدون صدا داده می شود، که اکثر اوقات پولیس نشانه گرفته می شود و طی یک ماه ٦ حادثه صورت گرفته است که عاملین دو رویداد گرفتار شده اند.
اما وى ياد آور شد که آنها به تمامى قوت خود از همچو حملات مخالفين مسلح جلوگيرى ميکنند.
موصوف در اين جريان اظهارات برخى از رسانه هاى کابل را که گويا وى و يا ساير مسوولان امنيتى  در قتل هاى مرموز دست دارند، رد کرد.
وى گفت:((همچو اظهارات از سوى آنعده مقامات پيشين و يا اعضاى ولسى جرگه صورت ميگيرد که در اينجا قبلاً زندان هاى شخصى داشته و کشتارها ميکردند، آنها با همچو اظهارات خود اذهان مردم را  تخريب ميکنند، ما دوباره به دور ٢٠٠١ برگشت نمى کنيم، بلکه پيش ميرويم  و آنها نبايد در خيال تجارت گذشته باشند."
وی افزود ، کسانيکه حالا مصروف جنگ عليه نيروهاى امنيتى ميباشند، تعداد زيادى آنها افراد هستند که توسط همين افراد طالب شده و در نتيجۀ اعمال آنها تعداد زياد از طالبان به دامن استخباراتى پاکستان افتيده اند.
وى با تاکيد گفت که  براى نگهدارى مردم و خاک خود به جديت در مقابل مخالفين مسلح عمل ميکند، چراکه اين از لحاظ شريعت اسلامى، حفاظت مردم بر وى واجب است.
اما وى تصريح کرد که اگر کسى در مورد کشتارهاى بى گناه به شکل مرموز و يا هم در بخش زندانى کردن آنها شکايت دارد، پس موى سفيدان و جوانان کندهار ميتوانند که وى را به محاکمه بکشاند و خود وى نيز بدون کدام مشکل به محکمه خاضر خواهد شد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.